Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Spelet är slut (Ulvvinst!)

Du kanske ska börja ge folk en anledning till det först? 🤣
Sidd var gröngöling i mina ögon hela spelet och det var även Ant i Vabruari 1.

Däremot var Ant högeligen misstänkt i Vabruari 2 då du så hårt gick på ”Jag var ju grön förra gången ju, minns ni inte det…”

Från läktarplats:
-Jag propsade på att rösta Basse i R1 och det gjorde vi.
- Jag propsade på att rösta på Octa i R2 men fick inte med mig de andra.
- Jag höll Sidd för grön och skrev det igen och igen men fick inte de andra med mig.

Så Det Så! 🙃
Sant. Snyggt där!

Att backa någon är ju inte samma sak som att göra byboarbete 🙂↔️🙂↕️🙃
Jag gjorde ett värdelöst byboarbete. Men jag stöttade dig i det som du gjorde i Vabruari 1. I slutstriden så skrev jag det, att jag måste välja en sida och jag väljer att lita på Ant och det han grävt fram. Sen att det var två bybor som trätade, det håller jag inte emot dig. Du fick ta fighten, varav mot två smygulvar, men jag var ju en som faktiskt backade upp dig. Så riktigt hela världen mot Ant var det inte.

Tack alla för spel för övrigt! Tycker inte byn gjorde bort sig egentligen: sniff på Basse i R1 och på Octa i R2. Ulvarna gamblade och drog jackpot - modigt spelat och väl utnyttjat när det väl gick igenom. Basse lär ju skitit knäck i uppstarten av R2 innan det visade sig att ingen kontraclaimade honom. Jag hade rätt och helt fel i ungefär lika stora proportioner - som sig bör. Känns som om det här mer nedskalade och tighta upplägget lånar sig bra till rafflande spel där det nästan alltid kommer vara snubblande nära att andra sidan vinner. Ses nästa vecka (i speltråden eller på läktaren).

@Brynolf är så blygsam men kolla den här fina posten från läktartråden som han la i början på R2:

”Kikar rösterna i R1.

Att Sidd låg kvar med röst på Basse är rätt skumt.

Att Octa röstar Fjodd på slutet gör att han kan ses som att ha räddat Basse. OM basse är ulv, är octa sannolikt det också. Men en ulv-octa skulle nog knappast avgöra ett drev mot en bybo-fjodde om alternativet var bybo-basse. Det betyder att om Octa är ulv, är sannolikt Basse det också.

Men Basse kan ju bara vara ulv om Fjodde var siare. Så inte våldsamt sannolikt.”

@Big Mama vad gjorde jag som var ulvigt enligt dig? Var jag inte trovärdig som bybo? 😄
Frågan inte ställd till publiken. Men publiken skrev i sitt lilla referat:

Jag är beredd att chansa på att Basse-analysen i #39 på sätt och vis är korrekt. Vimes har suttit och klurat på det här, nio timmar till första inlägget eller ej (ej, eftersom det är 9:46 på morgonen med spelstart vid midnatt). Jag chansar på att Vimes är siare. Vilket i så fall Basse också chansar på, som ulv. Vimes 19:59-spam-förslag i #11 och övrigt deltagande är lite för bra för att vara ulvigt. Grön. Basse spelar rätt tveksamt med avseende på reglerna i #21, #40, #42. I #53 brusas det om att Vimes var med i förra omgången, vilket han inte var. Jag är beredd att bli av med en potentiellt brusig bybo som inte har koll på reglerna genom att röda Basse. Om man ska rösta ut en bybo kan man lika gärna ta en sådan.

Läste om ovan. Det skulle alltså vara ulvigt att flytta röster sent för att röka ut en siare och tvinga claim. Det är Anth och Sidd som flyttar till Basse i #198 och #205, från Octa respektive Fjodde och röker ut en (sann eller falsk) siare. Jag har nog kört fast för hårt mentalt i Basse som ulv för att släppa det och se något ulvigt här.

Jag svalde sedan Basse som siare med hull och vargahår i början av R2 när det visade sig att jag totalt missuppfattat Octas rundslut-spamtext och det visade sig att det inte var en siar-claim. Hjärnan var helt fast i att det skulle komma en mot-claim 19:59 och hjärnan valde Octa. Sedan skämdes jag så över den dumstruten att jag inte klarade att följa R2.

Frågan inte ställd till publiken. Men publiken skrev i sitt lilla referat:

Jag är beredd att chansa på att Basse-analysen i #39 på sätt och vis är korrekt. Vimes har suttit och klurat på det här, nio timmar till första inlägget eller ej (ej, eftersom det är 9:46 på morgonen med spelstart vid midnatt). Jag chansar på att Vimes är siare. Vilket i så fall Basse också chansar på, som ulv. Vimes 19:59-spam-förslag i #11 och övrigt deltagande är lite för bra för att vara ulvigt. Grön. Basse spelar rätt tveksamt med avseende på reglerna i #21, #40, #42. I #53 brusas det om att Vimes var med i förra omgången, vilket han inte var. Jag är beredd att bli av med en potentiellt brusig bybo som inte har koll på reglerna genom att röda Basse. Om man ska rösta ut en bybo kan man lika gärna ta en sådan.

Läste om ovan. Det skulle alltså vara ulvigt att flytta röster sent för att röka ut en siare och tvinga claim. Det är Anth och Sidd som flyttar till Basse i #198 och #205, från Octa respektive Fjodde och röker ut en (sann eller falsk) siare. Jag har nog kört fast för hårt mentalt i Basse som ulv för att släppa det och se något ulvigt här.

Jag svalde sedan Basse som siare med hull och vargahår i början av R2 när det visade sig att jag totalt missuppfattat Octas rundslut-spamtext och det visade sig att det inte var en siar-claim. Hjärnan var helt fast i att det skulle komma en mot-claim 19:59 och hjärnan valde Octa. Sedan skämdes jag så över den dumstruten att jag inte klarade att följa R2.
Anmälan till vargbruari är formellt stängd, men vi kan göra undantag för såhär skarpa analytiker. Vad säger du? Vi ser ju att du vill!

Back