Varulv Vargbruari 1: Runda 2

Byn. Om jag nu ville ha ut Octa var det väl en väldigt märklig strategi att tunnla på Anthrox och hänga ut mig så pass mycket att det kommer en hel drös röster på mig nu bara för att. Bra ulvspel från min sida? Vad var planen där i en omgång där ulvarna kan vinna i R3?

Tror på totalen så landar det i jämnt skägg här, men jag tror nog det för mig tiltar över lite lite mot att Brynolf är ulven på att han undvek att lägga rösti aktiva drev för att han inte ville lägga röst på sin ulvpolare men ändå inte ge signal på att han var med och röstade ut en bybo.
Wat, så att jag gjorde en monty python-hoppspark rakt ut i ägghyllan skulle då vara ett listigt ulvigt stealth-move, menar du?

Jag hade tänkt hoppa tillbaka till Sysp innan rundans slut, men missade det pga oplanerat sladd-glapp på scen.

Men det här måste väl vara spelat ändå? Du kan ju inte på allvar tro att det finns ett riktigt sieri att bjudas på här?
Vari ligger ulvlogiken att låtsas tro att det kan komma ett rött siande menar du? (Och vaddå, det KAN ju komma ett rött siande, även om chansen är liten)

Ganska spännande situation nu för oss när vi alla har BM grön. Bland de övriga tre ska vi alltså hitta två ulvar. 66% chans.

Mina tre är Brynolf, Anthrox och Impetigo. Jag har alltså tre ulvpar att granska. Ni kan göra samma övning, borde ge rätt bra insikt i hur vi tänker och hjälpa varandra där.

Jag hade tänkt hoppa tillbaka till Sysp innan rundans slut, men missade det pga oplanerat sladd-glapp på scen.
Would've, could've, should've, svårt att analysera dig på vad du tänkte göra snarare än vad du gjorde. Hade du legat med en röst på Sysp när klockan stannat hade jag tänkt att det är Impe som var sista ulven. Nu gjorde du inte det.

Vari ligger ulvlogiken att låtsas tro att det kan komma ett rött siande menar du? (Och vaddå, det KAN ju komma ett rött siande, även om chansen är liten)
Asså, jag vet inte, jag förstod inte varför du ställde frågan från första början? Den enda rimliga förklaringen jag hittade var att du försökte distansera dig från att ulvarna skulle fattat vilken siare de behövde mörda liksom.

Det är ju faktiskt väldigt roligt och rätt mycket lättare att lugna ner sig nu 😄

Anthrox och Brynolf röstar på mig. BM är grön och jag är grön. Alltså vet jag från där jag sitter att en minst en ulv röstar på mig nu. Lite lättare att inte känna sig missförstådd då 😄

Eller är det Anthrox och Impe? Då hade ju också Impe skrivit sådär 😄 Faaan vad svårt! 😂

Blev lite roligare i alla fall när jag insåg att det var så hög ulvprocent kvar. Varför claimade inte ulvarna? 🤔

Asså, jag vet inte, jag förstod inte varför du ställde frågan från första början? Den enda rimliga förklaringen jag hittade var att du försökte distansera dig från att ulvarna skulle fattat vilken siare de behövde mörda liksom.
Ser inte ulvrationaliteten i det heller. Jag har hört talas om "god of the gaps". Här försöker du nåt slags "ulv of the gaps".

På tal om frågor som är så onödiga att ställa att det ser ut som att man spelar om man ställer dem...
Jamen förklara då! Jag fattar ärligt inte. Hade det inte rört till det ännu mer för oss om BM inte var garanterat grönad?

Nej, du siar ju varulvar. Varulvarna är vampyrer (kul mening att skriva). Det var Stradh som var den "riktiga" siaren då ju.
Nu hänger jag inte med. Scumfraktionen är antingen två vampyrer eller två varulvar. Är det uteslutet att det är två varulvar (de som jag kan finna)?

Jag ångrar att jag outade. Borde ha väntat tills jag fått röd träff.

Jag har grönat mig men till priset att vi inte har någon siare kvar, som hade varit byns räddning.

Nu hänger jag inte med. Scumfraktionen är antingen två vampyrer eller två varulvar. Är det uteslutet att det är två varulvar (de som jag kan finna)?
Ja, det är nog uteslutet. Vi får nog utgå från att i och med du bekände färg så hann ulvarna snipeflytta til den andra siaren (Stradh) och därmed är ditt siande på mig värdelöst. Tyvärr 😊

Men jag tror att det är bra att du är grönad ändå, vi har fortfarande vinstchans men det är en ganska liten för den kräver att du och den andra bybon litar på mig och att du och jag hittar igen och litar på rätt bybo. Det här behöver hända:

1) Den andra bybon röstar på en av ulvarna. Inte på Sysp eller Big Mama då.

2) Du och jag lyckas se rösten för vad det är (ulvarna kommer att kladda till det för oss genom att göra samma sak) och vi lägger oss på samma person. Då är vi 3-2 och ulvarna kan inte snipa röstningen vilket de kan om vi splittar upp oss. Har vi fel torskar vi där och då. De mördar garanterat dig i natt men i R3 har jagförhoppningsvis lyckats utifrån hur snacket gick hitta den andra ulven och den kvarvarande bybon och vi kan rösta ut ulven 2-1.

Allt det här ger oss en massa scenarion där vi torskar och väldigt få där vi vinner så vår vinstchans är långt under 50% men jag ser det som ända sättet. Så från min plats där jag spelar spelet måste jag få både dig (Big Mama) och den andra bybon att lita på mig och jag och BM måste hitta vem den andra bybon är och lita på den. Trustfalls anyone? 😄

Så, den tredje bybon - vem är du?

Ulvarna är två av Impe, Brynolf och Sysp. Alla tre var aktiva 15 minuter innan rundans slut, två fem minuter innan och en var aktiv när du outade. Så rimligtvis var de närvarande och förberedda ifall något behövde fixas.
Du outade vilken sort du var i god tid för att en ulv skulle hinna flytta nattmordet, så rimligtvis ändrade de nattmord till den siare som inte kunde sia dem. Stradh blev mördad, ergo Stradh var den siare som kunde hitta ulvarna.

Back