Nekromanti Varför?

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Då man går in på ett forum här så är alla inlägg som blivit skrivna sedan man senast loggade ut röda. Ibland händer det dock att de plötsligt blir oröda, helt utan logisk förklarning.

En förklaring som jag har hittat är om man öppnar samma forum i flera fönster. Men ibland sker det bara. *POF*F, och så vet man inte vad man läst och inte läst.

Finns det något sätt att undvika att det sker?

Dessutom skall jag passa på att påpeka att favorittrådarna kommer i fel ordning. Så att det är de äldsta som syns på kontrollpanelen, medan man måste trycka på "visa alla" för att komma åt de nyaste. Skulle det gå att fixa?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag har aldrig märkt det, så jag har ingen aning. Tyvärr lär fenomenet ha att göra med samma problem som att de olästa inläggen fortsätter vara markerade som olästa även efter att man läst dem och bara försvinner när man loggar ut. Enda rådet jag kan ge är att inte våldföra dig på forumsystemet genom att göra en massa saker samtidigt, då lär systemet bli konfunderat över vad det ska göra egentligen när det får flera olika kommandon samtidigt.
Förhoppningsvis blir saker och ting bättre när vi kan uppgradera servern och kan köra med räkning av inläggen som vanligt. Iofs har jag precis optimerat databasen lite som enligt uppgift ska snabba upp saker, samt att jag har hackat till räkningen av inlägg så att den bör bli 20-50% snabbare så det kanske skulle kunna gå att slå på det. Men mtp att det fortfarande är slött så är det nog ingen bra idé.

Angående favoritlistan så håller jag inte med om att det är fel, det är ju bara frågan om vad man personligen tycker är bäst.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Jodå, snabbare har det blivit, speciellt då det inte är så många inloggade.

"Angående favoritlistan så håller jag inte med om att det är fel, det är ju bara frågan om vad man personligen tycker är bäst."
Jag använder favoriterna till två saker. Dels för att spara sådant som jag tror att jag har nytta av i framtiden, så att jag enkelt kan hitta det så det behövs. T.ex. en hel massa inlägg med länkar till sidor där det finns äventyr att ta ner.
Men jag använder också funktionen för att tillfälligt "spara undan" trådar som jag inte har haft ork/tid att läsa just då, men som jag tänker läsa inom kort.

I det första fallet spelar ordningen ingen roll, men i det andra fallet är det mycket bekvämare att man verkligen ser vilka trådar man skall komma ihåg att ta sig an. Så därför anser jag att ordningen borde ändras.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Men det betyder inte att det är fel, eller hur?

Förhoppningsvis utökas funktionaliteten i framtida versioner av forumet, men tills dess får du tyvärr leva utan den möjligheten.
 
Top