Nekromanti Varför Uppdatera?

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Korrekt som Rosen säger, jag önskar vi kunde få slut på allt meningslöst klagande på nya DoD som inte leder någonstans, annars så får det väl öppnas ett speciellt "klaga på DoD" forum, där alla som hatar spelet kan talas vid ;)


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
<EM>enda som är DoD med DoD6 är loggan</EM>

Logan är faktiskt inte densamma.

<EM>Riotminds är stolta över att inte gå på konvent</EM>

Vaddå? Går inte ni på Riotmind på konvent och varför?
Själv tycker jag att det skulle vara kul att få ett ansikte på namnen man ser.

/[color:green]Han</font color=green> som nu gjorde ett helt menlöst inlägg (och som skulle köpa DoD om det var vattentätt ner till 100m)
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det enda som är DoD med DoD6 är loggan

Loggan är också ny, alltså kan den inte vara en "riktig" DoD logga:-> Om den faktiskt är det, så får jag inte riktigt grepp om din åsikt.

Klaatu Baradi Nikto
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: que!

Att flukta med härlig reklam inför den kommande världen som komemr ta rollspelsvärlden med storm kanske? /images/icons/wink.gif

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Se det inte som en uppdatering, se det som ett nytt rollspel. Det har ju faktiskt inte mycket mer än namnet gemensamt med det ricktiga Drakar & Demoner.


-Moonshadow
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Att klaga över sin egen misär kan jag gå med på, men andras (hypotetiska) misär är väl ändå att ta i?

Klaga för klagandets skull tycker jag är en smula...fel.

/Azagthoth
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Nej det tycker jag inte att beklagasig över andras verk hjälper för att hålla sinna egna misslyckande borta. Gnället lindrar och döver mitt vansinne, så snälla ta det inte iväg från mig.

-Moonshadow
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Om "gnällandet" har en sådan effekt, varför då inte gnälla om lite mer "världsliga" problem, såsom kriget i forna Jugoslavien och liknande. Men över ett rollspel...missriktat gnäll på något vis.

/Azagthoth
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Jag Klagar på sådant också, Jag är rent av lite engagera i sådana frågor som är av värdslig karaktär. men det utesluter ju inte att jag gnäller lite här och där. Jag har mycket vansinne att hålla borta.

-Moonshadow
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Klaga

Det är klart att man skall få klaga på de saker som man bryr sig om.
Om jag skall vara allvarlig så bryr jag mig inte så mycket om kriget i Jugoslavien. Isaådanafall så hade jag sänt pengar och varit engagerad i diverse hjälporganisationer.
Jag klagar däremot på att nya DoD är så värdelöst..
Det är viktigt för mig.

Only dead fish float with the stream.
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Klaga

du måste ha nåt alvarligt fel?
Jag vet att du verkligen gillar rollspelet Gemini, det finns folk som fullkommligt hatar Gemini, men inte sitter de på Geminiforumet och gnäller om hur bra allt kunde varit om de gjort si eller så. De borde antagligen ha ringt dig och frågat om råd innan de skrev DoDv6.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Klaga

Jag klagar däremot på att nya DoD är så värdelöst..

Det är du välkommen att göra, men kom då med saklig kritik (och upprepa dig för guds skull inte så som du gjort i trådarna en bit upp).

/Azagthoth
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Re: que!

Att du är smart vet jag redan och att du har mer affärssinne än rollspelsintresse.

Har ni snickrat på rollspelet länge och i så fall varför släpptes det inte bara utan inblandning av DoD? Eftersom världen inte är inkluderad i boken verkar det som om ni fick eld i baken först efter att varumärket köpts och då förklarar det varför spelet ser ut som det gör.

Inte för att det gör någon skillnad, men du kan ju förklara varför det inte las ner mer arbete och passion i arbetet istället för att bara trycka ut det på marknaden? Du måste ju ha förstått att det skulle sälja eftersom du köpte varumärket.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: que!

<I>Att du är smart vet jag redan och att du har mer affärssinne än rollspelsintresse</I>

Till skillnad från Fredrik "Vi ska bli störst i Norden!" Malmberg, som fick öknamnet 'Smaug' inom branschen pga sina affärsmetoder? (-:

--
Åke
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Re: que!

Ska man se det som Riotminds erkännande eller?
Target var ju smarta och höll sej borta från forumet.
 
Top