Nekromanti Varför spelar ni rollspel?

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Jag spelar rollspel för att jag måste få utlopp för min kreativitet men inte har tålamod nog att skriva en bok...

Ridijeck
 

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
Makt och herravälde.

Jo, det är så att jag har inga vänner och därför spelar jag med mig själv, ensam, och låtsas att SLP:ernas spelare finns RL (Reallife) och är mina kamrater. Plus att jag har chansen att gå in här på forumet då och då känns det ännu mer som om jag inte är en lowlife loser.

Nee....rollspel varför. Tja, läs "De övergivnas armé" så ska ni nog få svaret. För att lära mig att spränga, våldta, rånmörda och bli en känslolös robot i den gerillaarmé som rollspelstillverkarna leder vars syfte är totalt herravälde över jorden, gärna oxå universum om det går för sig (varför tror ni att det fnns "Star Wars" rollspel).

/Kristian©
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Bättre än sex...

...folköl och trista chips framför TV:n ;-) Jag tycker det är intressant att konstruera äventyr och att spela dem, både som spelare och som SL. Dessutom är det ju socialt, då de man umgås med är (vanligen) stimulerande sällskap.

http://www.algonet.se/~enda
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
eller så kan du byta flickvän kanske?

/Bombadill som tycker att rollspel är nästan lika bra som sex
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Rollspel spelar jag för att jag ska kunna få leva ut mina hemska drömmar om att knacka på regeringshuset med en fackla i högsta hugg, och med hela min spelgrupp och likasinnade bakom mig. Sedan ska jag anklaga regeringen för att de infiltrerat mitt och de likasinnades liv i så hög grad att några av oss nästan ser likadana ut.
Sedan skall de höra våra klagorop: "Det är staten, det är staten!"

Hehe, nä. Rollspel är en kul sysselsättning som ger en mycket socialt (åka på konvent osv). Dessutom ´är det ett bra sätt att koppla ifrån skola... om man inte spelar med vissa som hela tiden tjatar om att de ligger efter med det senaste arbetet.

/Erik

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Avenger

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
13
För att det var som när man var liten och lekte krig.
När man blev äldre fick man stryk om man lekte krig.
Rollspel var man ju med i "filmen" och man kunde ha rejält roligt.
Sen, en dag (20)fick man inte leka längre för samhället, då blev det sex, sprit, flickor, sex, och ubildning /jobb. Nu några år senare är man fortfarande lite sugen det är därför jag skriver hit och får litta flash backs.

:( ? :)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Bra ide!

varför gör vi inte helt enkelt som Piffochpuff tror att vi ska göra. Då skulle de allt bli paffa, va?

/Dnalor
 

LHB

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
5
För mig är det en rolig flykt från verkligheten. I rollspelen kan jag vara en muskulös krigare eller en smidig lönnmördare eller kanske tom en interligent magiker. I verkligheten är det inte någon av dessa som stämmer in på min personlighet, jag är ganska fet, tolatl osmidig och ganska dum.

P.S: Friskt vågat hälften vunnet
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Jag spelar inte längre, bara spelleder och det gör jag helt enkelt för att jag gillar att tänka ut intriger och fiktionella historier som jag sen utsätter mina spelare för. Skapandet är nästan lika kul som själva spelandet som i sig är kul för att man får se spelarnas reaktioner.

Daniel Schenström
 
Top