Nekromanti varför skrivs det nästan inga kampanjer till Eon??

Stridsfursten

Veteran
Joined
12 Mar 2004
Messages
29
Location
Sthlm
varför skrivs det nästan inga kampanjer till Eon??
de två uppdragen "fördömdas Hopp" och "introduktionsäventyret" (det dära med pärlorna minns inte vad det hette) är dom två som skrivits, båda var väl godkända, varken mer eller mindre, men jämför med drakar uppdragen "Vildhjärta" "Snösaga" eller gamla "Svavelvinter" så är dom inte i samma klass alls, (vad jag tycker) uppdragen på nätet är inte heller mycket att hurra förr, (undantag Armandes Testamente och kampanjen Dolk i Natten) när ska ni skriva nån riktig feting kampanj? har blivit lat på att skriva egna äventyr på senare =p
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Jag tror att det hela kan bero på att de äventyr och kampanjer som verkligen håller kretsar väldigt mycket runt just de egna karaktärerna och deras personliga dilemman.

Dessutom säljer äventyr dåligt. Kanske just eftersom det är så mycket roligare och mer givande att spela utifrån de karaktärer som man skapat själv.
Improvisation, you know.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Jag håller med stridsfursten, vi har börjat spela gamla DoD kampanjer, ex. svavelvinter, Vildhjärta, till Eon. Det är, enligt mig, mycket roligare att spela en stor kampanj, vidare tycker jag att det är upp till spelarna att få in sina karaktärer i uppdraget.

Roligt karaktärsspel kan även uppkomma i en stor kampanj... Tacka vet jag Ravin och Ecthelion eller Björn och Billing...

<center>Over and out</center>
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Det kommer...

Precisare än så vågar jag dessvärre inte uttrycka mig i detta skede, men i bästa fall kan det bli en serie om fem äventyr och/eller en hel kampanjbox i ett särskilt äventyrstema. Men NÄR och HUR? Ja, det får framtiden utvisa... :gremsmirk:

Ljusetsriddare - som förmodligen kommer att vara med på ett hörn, åtminstone vad gäller en speciell box...
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Om du tittar på releaseplanen till Eon så finns äventyret Diamantäpplet med. Det är det första delen i äventyrssviten Sylfens vrede. Mycket mer än så vet jag inte.
PS Det där pärläventyret heter regnsynd.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Hrrmmm..

(undantag Armandes Testamente och kampanjen Dolk i Natten)

Tack för berömmet :gremlaugh:

Men kampanjen heter Nattens Ängel och En dolk i natten är första delen. :gremtongue:
 

Stridsfursten

Veteran
Joined
12 Mar 2004
Messages
29
Location
Sthlm
Re: alla

tack för alla svar! skulle vara kul om en feting box med fem böcker kom, det vore ju klockrent!

Cleyton, du skrev Trilogin Nattens änglar lr?
den var faktist jävlit kul att spela!!

du får ta å skriva fler äventyr =p
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Svar

För det första, Leyton är det :gremtongue:

Ja, jag och min polare skrev den, jävligt kul säger du..jävligt kul att du tycker det tycker jag :gremsmile:

Vad var bra? vad kunde gjorts bättre?
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: Svar

För många jävligt störande kultister! Det tog 5 år innan vi kom till du vet vem (vill inte avslöja för mycket till någon som inte har spelat äventyrstrilogin).

Men annars det bästa äventyret jag har kört (efter de köpta äventyren). Så jag håller med Stridsfursten, skriv mer äventyr!
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Svar på tal

Jag förstår ditt resonemang, dock ser jag det som ganska otroligt att det övre skiktet i kulten inte använder sina resurser och sätter så mycket hinder framför RP som dom kan.
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Jag kan bara säga det att det finns inga dåliga kanpanjer eller äventyr... bara dåliga spelgrupper... vilket äventyr som hälst kan bli bra med rätt spelgrupp.
Till dig som startade tråden (sorry minns eh ditt namn) vill jag bara säga, testa att spela de fördömdas sista hopp eller Jarla...
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Tyvärr så har man spelat Eon så länge nu att alla äventyr jag lyckats hitta på Internet är genomspelade, alla som finns att köpa är köpta (i form av moduler och liknande) och vi har spelat otaliga bara på ren improvisation.
MEN, nu har vi köpt böcker för x-antal tusen kronor för att göra vår Eon samling komplett, vilket den är, och så kommer det inga äventyr. Jag anser att man i alla fall kan släppa något/några äventyr om året.

Jag har tidigare hört svar så som, " Svårt att hitta folk som vill skriva..." Är det inte då man anlitar författare??

Jag gillar Eon skarpt, i min mening är det utan konkurrens det bästa rollspelet idag med en detaljrik världs osv. MEN, det här med äventyren är ett stort problem. Synd att man inte kan hålla samma takt som DoD.

Nu var jag kritisk, men jag gillar Eon ändå :gremtongue:

// Creighan
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Svar

Leyton, din kampanj förbannat bra. Kritiken du fick för kultisterna tycker jag var obefogad. Det ska inte gå som en dans på rosor att "ta sig igenom" ett äventyr.

För många jävligt störande kultister! Det tog 5 år innan vi kom till du vet vem
Är det inte då spelledaren ska komma in och kanske ändra en aning för spelgruppen om svårighetsnivån var för svår?
Det är ju inte ristat i sten hur man ska göra för att ta sig vidare, det tycker jag hänger på spelarnas OCH spelledarens kreativitet. Det är inte meningen att det för ett tag ska kännas jobbigt att spela rollspel, enligt mig i alla fall.

För att göra en lång historia kort, jag tycker att just den kritiken var obefogad.

Ps. Slå en signal till Neogames och erbjud dig att skriva en del äventyr till dem. :gremlaugh:
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Om man lägger ut en förfrågan om duktiga äventyrsförfattare på tex. Neogames hemsida..
Det lär bli ett stort antal sökare till detta arbete och troligvis kan man få ihop en kompetent skara..

När kommer Sylfens vrede ut och kommer alla böckerna på
en gång eller en i taget?
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Nej Pendragon... :gremlaugh: (ganska kul svar men iaf)

Om man lägger ut en annons antingen här eller på Neogames hemsida där man skriver att bra välskrivna äventyr köpes för fina pengar.

Det måste man , tycker jag, göra.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Om man lägger ut en annons antingen här eller på Neogames hemsida där man skriver att bra välskrivna äventyr köpes för fina pengar.
Nu förutsätter du att Neogames kan hostaupp pengar för äventyr bara sådär utan vidare. Allt som ligger i produktion just nu kostar pengar. Frågan är om de har lust att skyffla på ytterligare några projekt på högen?
Visst, det kan skrivas av frilansare, men det är fortfarande en hel del arbete som måste göras hos NEogames, t ex layout och dylikt. Att döma av Neogames hemsida så lär de ha fullt upp med nya projekt som det är.
Jag personligen sätter högre värde kampanjmoduler än enskilda äventyr. Använder jag såna är det undantag snarare än regel.

/Joel - föredrar improvisation.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Mera svar *edit*

Ps. Slå en signal till Neogames och erbjud dig att skriva en del äventyr till dem

Redan gjort..inte signal men mail :gremsmile:..svaren är att dom för tillfället skriver på Sylfens Vrede och det inte finns resurser tillfler frilansande äventyrsförfattare. Dock fick jag äran att skriva ett officiellt Neo-äventyr till Drakens Tand men det blev aldrig publicerat..vet inte om Nallo över huvud taget skickade in det. Men jag har kvar det i datorn..så Nallo, vill ni ha det till Fenix istället? :gremtongue:

Edit: Tusen tack för berömmet förresten, glömde säga det :gremtongue: Alltid kul när ens verk uppskattas.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Om man lägger ut en förfrågan om duktiga äventyrsförfattare på tex. Neogames hemsida

Det finns faktiskt...kolla på frilansarens handbok eller vad det heter på Neos hemsida
 
Top