Rickard
Urverk speldesign
För att de i Stockholm är alkoholister...Tittar man i kontaktdelen av forumet så postas det relativt frekvent om forumträffar och forumöl osv i Stockholm men i övriga delar av landet verkar det helt dött på den fronten.
För att de i Stockholm är alkoholister...Tittar man i kontaktdelen av forumet så postas det relativt frekvent om forumträffar och forumöl osv i Stockholm men i övriga delar av landet verkar det helt dött på den fronten.
Ja det skulle ju kunna vara ett alternativ men jag skulle nog dessvärre sakna närheten till övriga familjen som jag i dagsläget har gångavstånd till.Du får flytta till Stockholm helt enkelt![]()
Vi är inte alls alkoholister, det är bara det att våra kroppar inte producerar naturligt alkohol pga en genetisk defekt, så vi måste ta tillskott.För att de i Stockholm är alkoholister...![]()
Sounds like my kind of peopleFör att de i Stockholm är alkoholister...![]()
Wow i Borås? Hur lyckas spelföreningen samla så många?Det verkar som om lajvandet har eldsjälarna i göteborg. Det finns en månatlig träff för lajvare på Steampunk Bar, tex. Många av dem är förstås multinördar och kör rollspel också.
Själv skulle jag gärna ha något motsvarande i Borås, men det är banne mig svårt när lokala spelföreningen har så ruskigt bra uppslutning och lockar över 250 pers. Folk träffas hellre och spelar spel varje torsdag än går på puben och pratar om spel. Märkligt det där.
Just oregelbundenheten ställer nog till det...
Men med det sagt, det har vart både forumträffar och andra typer av rollspels/nördträffar i Gbg många gånger, men ingenting som det verkar vara någon direkt rutin på, utan ganska oregelbundet ...
Som parantes här kan nämnas att vi hade väldigt många önskemål om "alkoholfri öl" till Munkcon sist ...bland annat med ord i stil med "för de har så bra alkoholfri öl"....ps de gör inte den självaSen för Stockholm så är det också viktigt, tror jag, att vi för ett bra tag sedan började prata om träffarna som "forumsträffar" och inte "forumsöl", och att det är mycket tydligt att ingen avkrävs att inta alkohol för att vara välkommen.
Det skulle även jag vara tydlig med att påpeka om jag skulle vara den som höll i forumsträffar/nördhäng där jag bor att även om träffarna skulle vara förlagda till någon pub och att det kommer finnas personer som dricker så är det inget tvång eller ett måste att dricka för att delta utan alla är välkomna oavsett om man dricker öl eller vatten.Sen för Stockholm så är det också viktigt, tror jag, att vi för ett bra tag sedan började prata om träffarna som "forumsträffar" och inte "forumsöl", och att det är mycket tydligt att ingen avkrävs att inta alkohol för att vara välkommen.
Ja, alltså, det kommer inte 250 pers varje gång. Men det är 250 någonstans som är medlemmar i föreningen.Wow i Borås? Hur lyckas spelföreningen samla så många?
att peka på gothcon och tro att de är ngn typ av mättnad känns konstigt
KryptCon körde väl hyfsat regelbundet några gånger per år men verkar ha kommit av sig på senare tid. Jag har uppfattat det som att arrangörerna tyckte att det blev väl slitigt.
det finns en grupp på fb som heter "rollspel stockholm" där vi oxo bjuder in
Men, för att kolla lite – har vi några från Malmö eller närliggande kommuner som skulle tycka det var kul att ha pubhäng för att lära känna nytt folk? Jag är inte den som är svår att dra i.
...Eon-skribenternas pubhäng på Fregatten. Så det blir lite av en redundans i pubhängen.
Finns avsevärt sletnare, men kombinationen av marint och polskt är svårslagen för stämningen.Fregatten, haha. Måste väl ändå vara Malmös främsta sunk-hak
Cog.
Men, för att kolla lite – har vi några från Malmö eller närliggande kommuner som skulle tycka det var kul att ha pubhäng för att lära känna nytt folk? Jag är inte den som är svår att dra i.