Nekromanti Varför låstes "Hej Bullen"? [NT]

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,512
Location
Stockholm
Kanske för att...

...det inte handlade om Eon? De kanske kunde flytta det till N2-forumet..

Bara en gissning från min sida

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Bra fråga.

Har ni något emot mig på rollspel.nu?

Nej, kanske att du håller på Hammarby då...

/Azagthoth
 
G

Guest

Guest
Re: Kanske för att...

Men debatten drev ju att till att handla om rollspel i allmänhet och hur en SL bör agera.

Då hör den fortfarande inte till på Eon-forumet, snarare till rollspelsforumet. Frågor som rör "rollspel i allmänhet och hur en SL bör agera" platsar alldeles ypperligt på just det forumet.

/Tiamel
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Tråd låst + förklaring

Hejsan!

Vi låser en del trådar på forumen för att öka allas trivsel. En del saker som kan göra att vi låser en tråd är:

1) Tråden hör inte alls hemma på forumet i detta fallet EON. Vi flyttar trådar emellanåt där diskussionen är viktig men har hamnat fel av misstag eller okunskap.

2) Tråden tar upp eller innehåller stötande eller på andra sätt olämpliga saker. Jag tror ni har en aning av vad det kan vara och tänker inte ge några exempel.

3) Diskussionen är avslutad och fler kommentarer och svar "kloggar" forumet som är fallet med låsningen av denna tråd.

Vad det gäller punkten tre så tillämpar vi den sällan. De flesta låsningar faller under punkten två. Vi har ingen som helst intention att döda diskussioner bara för att göra det. Vi är inga poliser. Vi vill se till allas trevnad genom att försöka se till så att den diskussion man förväntar sig finna i ett forum också finns i det forumet. I EON forumet snackas det EON och i DoD forumet snackas det DoD, inget annat. Givetvis för att underlätta för alla.

Till exempel så ska inte låsning av trådar diskuteras på detta forum egentligen utan på www.rollspel.nu forumet där en sån här diskssion skall höra hemma. Svara gärna på denna tråd där. Jag skriver här för att svara på din fråga helt enkelt ...

Diskussionen Hej Bullen låstes antagligen för att den inte var EON relaterad och att den löpt ut av sig själv. Fler kommentarer kunde inte ge mer än vad som redan skrivits.

EON forumet är tillsammans med DoD forumet det två mest livliga forumen. Detta betyder att det ställer lite extra krav på oss och er. Det är extra svårt för Carl Johan Ström att hinna läsa och svara på frågor när det är så hög trafik som det är nu. Detsamma gäller Riotminds på DoD forumet.

Allt funkar utmärkt idag på forumen och det har gjort det innan också, men tänk gärna innan ni skriver meningslösa inlägg, vi och ni blir gladare då =]

Vi rekommenderar också att ni läser de regler som vi har genom att klicka på 'Regler' i menyn uppe till höger ... så slipper vi repetera dem.

 
Top