Varför har högnivå äventyrare som inte vet någonting om världen plötsligt dykt upp här?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
20,031
1: Äventyrarna har flytt från sin egen hemvärld (en annan fantasy värld) som gick under i en magisk katastrof.

2: För tiotusen år sedan kastade demoner dem ner i magiska oublietteer som hindrade dem från att åldras eller dö. Nu har magin som höll dem fångna brutits och de har klättrat ut i en värld de inte känner igen något av.

3: Quest givern önskade sig äventyrare som kunde lösa problemet genom en ande, wish formel eller liknande. Denna önskning skapade gruppen. De fanns inte för 5 minuter sedan.

4: Karaktärerna är egentligen folk i en dystopisk Cyberpunk värld. Fantasy kampanjen är en tv-spels kampanj som de spelar.
 
5. De har inte nyss dykt upp: de är välkända och omsjungna. Det är bara det att de tappat minnet.

Klassikern! :)

6. Det är 5. Men egentligen har de inte tappat minnet utan är kloner. Det hela är super komplicerat och tar hela kampanjen att reda ut.
 
7. De var bara en vanlig bunt 10-åringar, tills alldeles nyligen. Ett gäng högnivå-äventyrare som ingen av dem kände dog i en party wipe någonstans långt borta. De hade testamenterat sina förmågor, skatter, föremål och annat till sina oäktingar. Testamentet var magiskt (konstruerat av gruppens magic-user).

... de missade bara att testamentera sina minnen och kunskaper.
 
8. De har nyligen rest hit från landet långt borta, eftersom ryktet går om ett äventyr värdigt deras kunskaper här.

9. De var vanliga nybörjaräventyrare fram tills de råkade hitta den magiska prylen(TM) som förvandlade dem till närapå superhjältar.

10. A wizard did it.

11. De har långsamt byggt upp sina magiska krafter, magiska vapen och enorm styrka. Men de ser allt högnivå-grejs som en förbannelse. De vill inget hellre än att gå i pension. Men alla äventyrare på låg- och mellannivå i området ser dem som legitimt byte, och de har tvingats retirera in i en dunge och befästa den till tänderna för att inte mördas.
 
14 Gruppen är egentligen en låglvlgrupp (som inte kan något om världen). Något supermäkigt väsen gjorde i ett försök att förslava världen att resten av världen är ännu läge lvl. Varför de missade just den här gruppn kan bero på att de var tillfälligt skyddade.
 
15. En av världens största ärkeskurkar har slutit en pakt med en djävul om att få nästan obegränsad makt - Djävulen skapade äventyrsgruppen i samband för att göra livet surt för skurken.
 
16. Gudarna valde en bunt bönder och bondmoror till sina förkämpar och förvandlade dem till mäktiga hjältar, men de har aldrig tidigare rest längre än till grannbyn, och huvudstaden är bara en myt för dem.
 
17. Det har inte dykt upp några högnivå-äventyrare. Det är bara lågnivå-äventyrare som är sjukt bra på att bluffa sig fram.
 
Back
Top