Nekromanti Varför håller moderatorerna inte fingrarna borta?

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Varför låser ni inlägget om spelledare till Neotech innan mer än en person svarat på det!!!!????

/Emil
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Maila CJS om inte annat

Lessen, men jag bedömde att Carl Johan ville ha svar via mail...det var så jag uppfattade, _efter_ att jag själv svarat, först då insåg jag det...
Så, maila CJS om ni avsåg att svara här på forumet...beklagar att jag inte nämnde det tidigare.

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Men, varför låsa?

Men, varför lägga ner tid på att låsa diskussioner. Om en diskussion är död lär ju ändå ingen skriva något där, så då behöver man inte låsa den...

/Emil
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Men, varför låsa?

Därför att om någon frågar om en mail-adress eller länk till en sida t.ex., och redan har fått svaret, varför inte låsa? Frågan finns och svaret finns.

Poster som inte har ett dugg med rollspel att göra kan jag också förstå att man låser...

Var glad att de inte tas bort, det finns många forum där man helt enkelt tar bort lama poster...

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Men, varför låsa?

För det första är det itne särskilt tidsödande att stänga en tråd :)
Det är inte riktigt så enkelt att folk slutar skriva om det är en död tråd. Vi vill begränsa andelen mindre viktiga meddelanden, och låser därför för säkerhets skull, när en diskussion inte verker kunna ge mer. Även trådar som inte passar in brukar låsas och ibland flyttas...

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Men, varför låsa?

Därför att om någon frågar om en mail-adress eller länk till en sida t.ex., och redan har fått svaret, varför inte låsa? Frågan finns och svaret finns.

Men det kanske finns nån som vill inflika något viktigt som alla andra glömt att tänka på! Då är det ju dumt att låsa, man vinner ju inget på att låsa!

Poster som inte har ett dugg med rollspel att göra kan jag också förstå att man låser...

Jo, det håller jag med om, men varför avbryta diskussioner med hjälp av låsning?

Var glad att de inte tas bort, det finns många forum där man helt enkelt tar bort lama poster...

Ähm. Vilket argument. Det är ungefär som att säga: Var glad att du inte blev skjuten! Nu får du ju se när Jorden går under om tre minuter...

/Emil
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Men, varför låsa?

Var glad att de inte tas bort, det finns många forum där man helt enkelt tar bort lama poster...

Ähm. Vilket argument. Det är ungefär som att säga: Var glad att du inte blev skjuten! Nu får du ju se när Jorden
går under om tre minuter...


Jag tycker inte att det är ett dåligt argument, andra kan ju fortfarande läsa posten och svara privat. Det är inte så grymt roligt att se jorden gå under, så jag skulle nog föredra att bli skjuten; det är då grymt mer positivt att läsa en post och bli tvungen att svara privat än som din jämförelse, att se jorden gå under istället för att bli skjuten. Det jag försöker säga är att skillnaden inte är så grymt stor om den låses eller inte, man kan ju diskutera den privat fortfarande...

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Men, varför låsa?

Jo, men det är ju inget vidare bra argument att "var glad att posten inte togs bort"...

/Emil
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Men, varför låsa?

Nja, det är väl inte bra, men inte heller skitdåligt. För det är grymt många forum bara tar bort posterna, därmed kan ingen läsa dem. Om de inte tas bort, och istället låses - så kan ju folk läsa posten och svara privat. Så... jag tycker fortfarande inte att det var ett så dåligt argument i alla fall.

P.S. Nu ids jag inte diskutera det här längre /images/icons/wink.gif

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

Office

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
14
Location
Stockholm
Är det svårt att skriva ett nytt eller?

Det är ju bara att skriva ett nytt... typ "RE: Ytterligare en länk om ..."


-Mac
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Därför

Men, varför lägga ner tid på att låsa diskussioner.

Därför att det i vissa fall behövs. Till exempel en tråd som hade vettigt innehåll som helt spårar ur och på slutet handlar om vilken tjej som är blondast i Baywatch (nej det har inte hänt), då låses tråden. En sådan diskussion hör inte hemma på dessa forum, därför låses tråden så att den inte kan äga rum.

Någon tog upp att man kunde skriva ett nytt inlägg. Bra idé om det är en rollspelsrelaterad tråd som blivit låst "av misstag", som till exempel den om "NeotechSLs sökes". Att däremot skriva ett nytt inlägg om blondast i Baywatch, då ligger man illa till. Skulle en administratör se att en användare skulle skriva många (egentligen inte särskilt många) "meningslösa" inlägg som inte hör hemma, då kan det resultera i en avstängning. Om man nu nödvändigtvis vill diskutera sådana saker så kan man (som någon mycket riktigt föreslog) skicka det som ett privat meddelande, eller maila.

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Därför

"Någon tog upp att man kunde skriva ett nytt inlägg. Bra idé om det är en rollspelsrelaterad tråd som blivit låst "av misstag", som till exempel den om "NeotechSLs sökes"."

Varför inte bara låsa upp trådar som blivit låsta "av misstag"?

/Sir Foilan - ner med maktmissbruket!!!

"Blessed are the cheesemakers"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Tillräckligt

Tillräckligt jobbigt för att man skall tycka att en del låsningar är ...hmmmm... onödiga.

/Sir Foilan

"Blessed are the cheesemakers"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Men, varför låsa?

"Men, varför lägga ner tid på att låsa diskussioner."

Ett typexempel är den här tråden. Redan efter första svaret (mejla CJS) så är tråden avklarad, och består nu mest av forumstekniskt dravel. Den bör IMHO låsas och flyttas till www.rollspel.nu-forumet så att vi blir av med den och kan fortsätta och prata Neotech.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top