Nekromanti Varför Drakar o Demoner 6

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Varför borde jag som fattig konsument lägga mina surt förvärvade pengar på DoD 6. Jag har tillgång till femman.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,931
Kolla arkivet för fn

Den frågan har ställts ungefär tjugo gånger för mycket sen spelet släpptes. Om du inte har vett nog att kolla i arkivet så kan du sitta och mögla med femman...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Nej

Jag vill att nån TREVLIG person ska ta mitt inlägg PERSONLIGT och inte svära för att man är en liten enfaldig människa med för trög anslutning för att kolla tre miljoner fyra hundra sextio sju tusen åtta hundra arton sider tillbaka.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det är drygt.

Det finns ju massor av TREVLIGA personer som har svarat PERSONLIGT till såna som har ställt frågan förr. Du kan ju (Roll)spela att du är dessa personer som har frågat detta förr. Så var det klart. Man ska väl använda arkivet om man kan/images/icons/wink.gif

*Försökte vara snäll*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Haha! Bra svar! (Rätt lågnt... tror jag)

Det var ju då svar på tal! Jag är den första att medge att det är skit jobbigt att se samma disskusioner(felstavat antar jag) flera tusen gånger men jag måste medge att det är minst lika jobbigt att kolla igenom alla tusentals inlägg för at hitta ett!

Nu till frågan.

Jag anser att man ska köpa DoD6 eftersom det har en skön stämning som gör att allt känns lite nytt från början. Givetvis kan man tycka att yrkesnivåerna (som är en form av "experience and level" system) kan vara lite konstiga och lite väl dataspelsaktiga men när man väl har vant sig så fungerar dom bra. Annars är det ju inte så att DoD6 är bäst, kanske inte ens bland de fem bästa, men alla som är sugna på lite nytt borde testa det. Precis som alla andra spel så har DoD6 sina fel men det är inget att riva upp himmel och jord för.
Sen är det ju så att om du fortsätter med ditt gamla så kommer du märka att det antagligen kommer att finnas mindre och mindre intresse för det och att allt material som tidigare har funnits i överflöd kommer att minska och minska. Eftersom rollspels marknade bara blir tuffare och tuffare så kan ett rollspel inte bara leva på sitt namn och därför har det nu kommit ett DoD6 som skiljer sig en hel del från de tidigare verisionerna.
Men om du tycker att jag snackar mycket skit så har du nog delvis rätt för jag har knapt någon aning om vad jag babblar om så lyssna på detta istället: DoD6 är ett jävligt roligt rollspel som kommer att förgylla många spelkvällar framöver!

Nu blev jag trött i fingrarna.

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Tröttast? [ot]

"Jag är den första att medge att det är skit jobbigt att se samma disskusioner(felstavat antar jag) flera tusen gånger men jag måste medge att det är minst lika jobbigt att kolla igenom alla tusentals inlägg för at hitta ett!"

Man kan ju fråga sig vem som blir tröttast? Den som letar och läser som en galning eller dom som ska sitta och vara irriterade över att samma diskussioner kommer upp om och om igen?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Varför borde jag som fattig konsument lägga mina surt förvärvade pengar på DoD 6.

Eftersom du är här så misstänker jag att du gillar Drakar och Demoner. Och om man gillar det så köper man det:)

Jag har tillgång till femman.

Om du, som 99% av alla DoD-spelare, inte tycker om kampanjvärlden Chronopia som blir det mycket roligare att ha tillgång till 6:an. Du kan läsa om DoD6 på www.riotminds.com om du inte redan har hittat dit.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Det är drygt.

Sen är det ju så att om jag trycker så jag ska gå ett steg bak i arkivet så kan jag gå på toa, gå och köpa godis, gå hem, äta lunch, se en film, klara half-life, äta kvällsmat, se på tv och sen är det färdigt.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Idmur

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
24
Re: Det är drygt.

Måste vara jobbigt med så kass anslutning...
Själv hinner jag bara äta lunch... ;)
(Vet inte varför jag skrev ett sådanthär meningslöst inlägg, med tanken på att det kommer att ta tid att posta det....)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Re: Det är drygt.

Själv brukar jag ha c:a 20 fönster öppna, går inte så segt eftersom jag läser de som redan laddats. Sitter med 56,6-modem.
Om ni inte sett det så finns det en "Sök"-funktion där uppe i menyn med svarta bokstäver, den andra länken till höger om "Huvudsidan".

/[color:green]Han</font color=green> som upptäckte sökfunktionen för nå'n dag sedan efter läst ett inlägg där det stod att det fanns
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Precis den frågan...

...ställde ja mig själv. Jag har ju spelat 4:an i flera år. Köpte sen Chronopia, som jag kyckades byta bort mot 6:an. Jag ser nu fram emot att få spela det. Var från början väldigt negativ mot nya DoD, men det verkar russkit bar.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Prova att läsa en recension..

...som du hittar här:

<a href='http://drakar.rollspel.nu/recension/r_dod6.htm'>Altors Vidder</a>

Hoppas att det ger svar på några frågor.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Forum

I alla forum jag någonsin tittat i så har nya personer som tillkommit börjat ställa frågor och kommenterat saker som redan fanns några sidor tidigare varpå de som suttit vid forumet länge och redan läst det där fetioelva gånger blivit irriterade och skällt ut nykommlingen. Sedan har andra nykommlingar blivit irriterade på de mer rutinerade och sagt att man minsann ska få ställa de frågor man vill utan att bli hackat på.

Vilken sida har rätt då? Ingen aning, men jag tycker att man får acceptera att nya trådar dyker upp med gamla diskussioner. Om man nu tycker att man redan läst allt om det här så kan man ju bara ignorera tråden...eller? Tycker själv att det är rätt jobbigt att bläddra bakåt för att leta efter nya inlägg i någon tidigare diskuterad fråga men gör det ändå eftersom jag vill veta vad folk tycker.


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som säger: "alla är vi nybörjare i början".</font color=red>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Flytta...

...till ett ställe med bredbandsuppkoppling! Hänger ni inte med i utvecklingen i dagen hypermoderna samhälle? /images/icons/smile.gif

Själv har jag Cabelmodem och ber på förhand om ursäkt till alla dem som jag retat upp pga att de har oturen att bara vara modemägare...förlåt.


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som flyttade hemifrån för ett halvår sedan</font color=red>
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,931
Re: Nej

Men skaffa snabbare anslutning då, jävla modem-miffo. Dessutom är det väl för fan inte så tungt att söka bara för att man har modem?

Yassilus den store
A visst, stor chans liksom. Du är ju värsta sparven.

:gremsuck: :gremsuck: :gremsuck:

- Vulf
 
Top