Nekromanti Varför det är jobbigt att ta fel på kön

Joined
21 May 2011
Messages
153
Location
Södra Sverige
Märkligt nog så var det en av de mest mogna samtalen jag haft i min grupp, som annars är nästan ökänt oseriösa. Det gick även fort.

"Kommer hennes byst i vägen om hon ska dra två vapen i kors framför sig samtidigt?"

"Nej, inte som jag tänkt mig att hon ser ut."

"Ok."

Det var nästan som om alla kände vilken landmina ämnet var. Ett fel ord så hade vi nog få ta paus för skrattanfall. Som alltid så satsade vi mest på att ha roligt och ingen blev upprörd eller kränkt på något vis.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
StreetBushido said:
"Kommer hennes byst i vägen om hon ska dra två vapen i kors framför sig samtidigt?"
Kul anekdot! Jag tänker genast på Jenny Marbles video om sport-behåer. Om ni kollat på den innan hade ni ... öööh ... kommit till samma slutsats ... som det tog er två sekunder att komma fram till ... men ... öööh ... video är kul i alla fall! Och ger en indikation på huruvida bysten skulle vara ett problem för en fighter.

http://www.youtube.com/watch?v=Ag4C0MFRnmE

(för de som inte tittar: inga problem alls)

/Magnus
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Fast då förutsätter du att man är en fighter med tillgång till sport-behå, en uppfinning som gjordes på 1900-talet...

That being said, mycket tyder på att kvinnor historiskt generellt hade mindre bröst än de har idag, och olika former av behåsubstitut har ju förekommit i tidigare historiska kulturer, så det borde fortfarande vara rätt mycket av ett icke-problem. Av typiska fantasyillustrationer att döma består ju fantasyvärldar dock av exceptionellt stortuttade kvinnor utan behåar, så jag vet inte...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Ymir said:
Fast då förutsätter du att man är en fighter med tillgång till sport-behå, en uppfinning som gjordes på 1900-talet...
Nä, jag utgår från att kvinnor i olika situationer där det krävts har använt något för att hindra brösten från att studsa hit och dit genom hela historien.

T.ex. tyg som lindas kring kroppen, eller någon form av korsett. Det finns säkert andra lösningar också.

/Magnus
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
StreetBushido said:
För att förtydliga så utspelade sig detta i "nutid" och det handlade om att dra hölstrade skjutvapen.
Då ser jag att det skulle kunna vara ett problem. Heck, jag kan tycka att det är struligt att dra en pistol ur axelhölster om jag har en fullastad väst, och två är struligt även utan hinder.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Magnus Seter said:
Ymir said:
Fast då förutsätter du att man är en fighter med tillgång till sport-behå, en uppfinning som gjordes på 1900-talet...
Nä, jag utgår från att kvinnor i olika situationer där det krävts har använt något för att hindra brösten från att studsa hit och dit genom hela historien.

T.ex. tyg som lindas kring kroppen, eller någon form av korsett. Det finns säkert andra lösningar också.

/Magnus
Jepp, det finns romerska mosaiker som visar på sådana bh-liknande plagg.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Troberg said:
StreetBushido said:
För att förtydliga så utspelade sig detta i "nutid" och det handlade om att dra hölstrade skjutvapen.
Då ser jag att det skulle kunna vara ett problem. Heck, jag kan tycka att det är struligt att dra en pistol ur axelhölster om jag har en fullastad väst, och två är struligt även utan hinder.
...Om risk finns att du skjuter dig i tuttarna när du drar dina axelhölstrade pistoler kanske du bör fundera på en diet istället för att skaffa en sportbehå? :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Recca said:
Troberg said:
StreetBushido said:
För att förtydliga så utspelade sig detta i "nutid" och det handlade om att dra hölstrade skjutvapen.
Då ser jag att det skulle kunna vara ett problem. Heck, jag kan tycka att det är struligt att dra en pistol ur axelhölster om jag har en fullastad väst, och två är struligt även utan hinder.
...Om risk finns att du skjuter dig i tuttarna när du drar dina axelhölstrade pistoler kanske du bör fundera på en diet istället för att skaffa en sportbehå? :gremsmile:
Nja, grejen är att om jag tex har en fullastad väst, så måste armen göra en lite större bög ut för att någ axelhölstret. Det är ingen större risk att jag skjuter mig så, däremot att jag inte får ordentligt grepp om pistolen och fumlar.

Prova själv att låtsas dra en tänkt pistol ur ett tänkt axelhölster, och gör det sedan med 7-8 cm stuff i västen. Lägg till det att axelhölster är notoriskt dåliga på att släppa ifrån sig pistolen utan att trassla på något sätt.

Gör sedan samma sak med två pistoler samtidigt. Helt plötsligt blir det mycket mindre plats om man har en fullmatad väst. Jag kan mycket väl tänka mig att rejält tilltagna bröst kan ge motsvarande effekt, det är inte mycket plats mellan armarna och bröstkorgen. Gör sedan det under stress, när adrenalinet dödat av all finmotorik...

Jag har slutat med axelhölster, just för att det blev så trassligt att komma åt. Nu kör jag antingen med ett hölster på västen högt på bröstet på vänster sida, eller ett hölster på vänster höft (Jag föredrar, till skillnad från de flesta andra, att dra från motsatt sida. Behövs mindre utrymme så, och lättare att hjälpa till med andra handen när man ska hölstra pistolen igen. Den trasslar dessutom inte in sig lika lätt i geväret där.).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Troberg said:
Gör sedan samma sak med två pistoler samtidigt. Helt plötsligt blir det mycket mindre plats om man har en fullmatad väst.
Men den där västen torde väl då fungera som en sport-behå? Och platta till bysten. Eller är den oknäppt?

EDIT: västen alltså. Oknäppt. Inte bysten oknäppt.

/M
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Magnus Seter said:
Troberg said:
Gör sedan samma sak med två pistoler samtidigt. Helt plötsligt blir det mycket mindre plats om man har en fullmatad väst.
Men den där västen torde väl då fungera som en sport-behå? Och platta till bysten. Eller är den oknäppt?

EDIT: västen alltså. Oknäppt. Inte bysten oknäppt.
Antagligen, men med 12 AK-magasin, en drös pistolmag, radio, lite blandat småplock, så är den rätt så bastant. Tänk dig ett fullmatat snickarbälte, fast som väst.
 
Top