Sven-Göran said:
Halkar inte detta lite in på det som en forumit uttryckte i en tråd. Att oavsett vart du hämtar ditt tankegods så är du som person inte idiot även om själva tankegodset är idiotiskt. Att inte skydda nazister bidrar till att skapa en känsla av att de heller inte är människor och därmed bör exkluderas som grupp. Det är som sagts i föra tråden en sak att angripa tankegods en annan att angripa den som håller med ett visst tankegods, således en skillnad mellan att angripa nazisten och nazismen. Jag kan personligen tycka att det är otäckt om angrepp mot somliga grupper är tillåtna då det skickar helt fel signaler om hur ett möte mellan människor bör ses något som kan resultera i sluttande plan för de som är nazister.
Ett angrepp mot en nazist (och då menar jag med ord, inte mot våld) kan inte anses som fel om man angriper sådana saker som "vita ska endast hålla sig till vita", "judar bör utrotas", "fri media får inte finnas till" eller "det är rätt att ta till våld mot förrädare". Hur dessa saker kan försvaras med forumsreglerna får någon säga mig.
Det är inte olagligt att vara nazist, men en nazist har som utgångspunkt att flera av dom saker majoriteten på detta forum står för är fel. Jag har svårt att se ett trevligt forumsklimat där vi accepterar nazister som sprider propaganda.