Nekromanti Varför bör det vara okej att ha med Alver?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Thorondor, Lord of Eagles flew down and raked Morgoth's eyes, and carried Fingolfin's body away to be placed on a cliff overlooking Gondolin.
Jäkla örnar som alltid ska lägga sig i!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HNrLMob39qI"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/HNrLMob39qI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Vi ska inte heller glömma att det är kul att slåss med/be alverna dra åt helvetet.

Det är ju vad som gör saker som Elfslayer Chronicles så underhållande att läsa :gremsmile: Länk

Se Screw you, elves! för mer sådana grejer: Länk

Sedan har vi varianten i 8-bit theater där alverna är super arroganta vilket gör hela grejen med deras överlägsenhet underhållande istället för irriterande:

Om civilisation

We are a race of total bastards
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Cogitare said:
Arfert said:
Va fan, dvärgar är awesome.
It is known! Eller +1...

Cog.
Speciellt Slayers :gremsmile: Alver? Dom är lite som 3rd Kind aliens för mig, ett slags löfte om godhet utan riktiga bevis. Men jag tycker att de fungerar (tillsammans med dvärgar och annat)som raser att balansera mot människors mål och intressen.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
chrull said:
Vad har någonsin blivit bättre av att man inkluderade Alver?
Var har Alver gjorts bra?
Vilka Alver har faktiskt förbättrat en kampanjvärld?
1: I mitt tycke i Shadowrun.

2: I Shadowrun, om man då kollar på de alvena som är från the 4rth age (EarthDawn). Eller i Elfquest...

3: Elfquest utan alver vore ganska meningslös.

/Ulfgeir
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
krank said:
chrull said:
Vad har någonsin blivit bättre av att man inkluderade Alver?
Inget jag sett.

chrull said:
Var har Alver gjorts bra?
Tja, jag gillar Geminis insekt-alvar, men de kanske inte räknas in...
Guildwars 2 har sylvari som är nån slags dryader som vuxit fram från träden. De är skitcoola.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Recca said:
Guildwars 2 har sylvari som är nån slags dryader som vuxit fram från träden. De är skitcoola.
Ja! De är iofs mer åt dryad-hållet, men det är ju inte fel. Önskar att fler fantasy-spel byggde sina PC-raser (soeciellt dvärgar och alver) på mer än bara Tolkiens variant av mytologi.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Alverna i Eberron är lite annorlunda, men inte fullt så crazy som i Dark Sun. De går fortfarande att känna igen som alver, tycker jag.
 
Top