WRNU Varför är WRNU såpass bra?

Jag tror att det är vår passion till rollspel som gör att vi hänger här, håller sams (oftast) och vågar lyfta de funderingar vi har. De flesta av oss verkar ju vara kreativa på ett eller annat sätt vilket även det bidrar till att detta forum inte dör. Här får kan konstruktiv feedback om det är det man efterfrågar. Medlemmarna är vänliga och respekterar varandra. Det finns ingen tydlig hierarki som gör att vissa är för mer än andra. Vi är alla lika inom denna plattform. Jag tycker att detta är ett mycket fint forum som vi tillsammans skapar på bästa sätt. Jag skulle nog vilja säga att detta är en av topp tre bästa forumen som jag har hängt på.

Forumet är också som ett kollegierum eller workspace. Många skriver och ger ut egna grejer och man kan inte vara en taskmört ena veckan och be om råd nästa. Och taskmörtar blir heller aldrig tillfrågade om att bidra till andras projekt.

För mig gjorde det enorm skillnad att träffa många av er på Gothcon för några år sedan. En halvofficiell Rollspel.nu-fika skulle göra det mycket lättare att få koll på varandra, även för nytillkomna.

Det största problemet med forumet tycker jag annars är den absurt skeva könsfördelningen.

Det största problemet med forumet tycker jag annars är den absurt skeva könsfördelningen.
Ja, den är tråkig. Jag tror den har att göra med det jag nämnde tidigare om medelåldern. Jag får för mig att könsfördelningen är jämnare bland yngre rollspelare.

Och jag inser att det nu gör mig kluven, för jag tycker inte om unga människor, så dem vill jag inte ha hit. De pratar facetime i lokaltrafiken och sitter med fötterna på sätet på pendeltåget.

Back