Nekromanti Varför är WarhammerRPG bra? (nt)

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Re: Varför är WarhammerRPG bra?

Förutom det faktum att en hård dvärg (T5) med rustning oftast kan ta ett svärd genom skallen utan att blinka, då ;-)
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Det har många för oss svenskar ganska konstiga ortsnamn mm.
Å jäklar så många yrken det finns sen.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,071
Re: Varför är WarhammerRPG bra?

Det spelet kan väll bara inte vara bra????????
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
Bra kampanjer

Det är ett bra riktigt bra kampanj äventyr utgivna till det. Tyvärr har jag inte läst dessa men spelat dem och de var några av de bästa köpta äventyr jag spelat.

Gillar man intriger och lömska kulter och annat otyg är WHFRP varmt att rekommendera.

/Pär
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Warhammer ÄR inte bra, IMHO

... men däremot är kampanjen The Enemy Within något av det absolut bästa som jag någonsin spelat. Bara den kampanjen är skäl nog att skaffa WHFRP, även om resten av spelet lider hårt av att vara ett brädspel konverterat till rollspel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,853
Location
Stockholm
IMHO hit och IMHO dit ...

”And something that distinguishes the Mr Windlings of the universe is the term ’in my humble opinion’, which they think adds weight to their statements rather than indicating, in reality, ’these are the mean little views of someone with the social grace of duckweed’.”

<font size="1">Terry Pratchett—The Truth</font>

;)

/Dante
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Bara en sak att konstatera, glöm rollspelet och börja spela Warhammer FB istället.

Jag tvivlar att något rollspel kan mäta sig med Gws giganter: Wh40k och WhFB
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: IMHO hit och IMHO dit ...

För att citera ett ex: "Alltså, <B>JAG</B> tycker så <B>HÄR</B>: ..."

Hon gillade inte WFRP, men det var mest för att det tog så lång tid att lära sig alla riktigt balla besvärjelser. (-:

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mäta sig med giganterna

"Jag tvivlar att något rollspel kan mäta sig med Gws giganter: Wh40k och WhFB"

Skulle väl vara TSRs, ICEs eller White Wolfs stora pappersbuntar - de kan nog konkurrera med GWs tennklumpar vad gäller både pris, vikt, volym och överdrivenhet. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: Varför är WarhammerRPG bra?

Jo fö pöschkan! Köp spelet, läs och gotta dig åt den helt underbara världen. Sen kan du ju, såvida du inte gillar spelmotorer från urtiden med allt det innebär, kasta reglerna åt helsicke och använda dig av exempelvis Eons regler. Vips så har du ett spel med slafsig realism och, enligt mig, en av de bästa spelvärldarna som någonsin skrivits.

Själv ska jag spela det med D&D 3ed-reglerna. På nåt sätt känns det ganska rätt med dom reglerna...efter att ha kommit upp sig en trave levels så är man ju en hjälte! Och ärligt talat, vilken WHFB-spelare har inte nån gång drömt om att spela en hjälte i the Old World? ;-)

/Tobbelobbe - stundtals hjälte-wannabe ;-)
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Bara en sak att konstatera, glöm rollspelet och börja spela Warhammer FB istället.

Jag tvivlar att något rollspel kan mäta sig med Gws giganter: Wh40k och WhFB<p><hr></blockquote><p>Tja, för er som egentligen bara gillar strid är det ju helt okey. Jag får inte ut nått av taktikspel, så jag håller hellre på med rollspel.

/Honken!
 

Joniserad

Veteran
Joined
30 Nov 2000
Messages
21
Location
Lund
Re: Warhammer ÄR inte bra, IMHO

Har köpt Enemy Within och ska spelleda det. Längtar!!!
 

Joniserad

Veteran
Joined
30 Nov 2000
Messages
21
Location
Lund
Rock on

Jag har spelat WHFB sen urminnestider och måste säga att spela GW är fantastiskt roligt, underbart skönt att få se sin nymålade Lord göra mos av motståndaren.
Men för den sakens skull skulle jag aldrig få för mig att jämföra rpg o whfb. Kag själv längtar att få rocka loss i rpg världen inom kort.
Way da go Tobbe! §8)
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
En ödmjuk uppfattning brukar man inte proklamera

...vitt och brett. uppfattningen tappar ju då mycket av sin ödmjukhet =)

mao, det här är inte en speciellt ödmjuk uppfattning.
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
lider av konvertering?

vad är det som blir lidande då? reglerna eller spelvärlden?
 
Top