Nekromanti Varför är modulerna så dyra

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
för ett tag sen skulle jag köpa modulen fjärran riken. gick till tradition i malmö och såg till min fasa att boken på ca 20 sidor kostade 175 kronor. är inte detta lite mycket och varför kostar modulerna så mycket som de gör och då gäller det inte bara fjäran riken utan alla moduler
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
För att det går åt pengar till löner, illustratörer, frakt, distrubitörer, moms och givetvis tryckkostnader.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
175:- för 20 sidor låter onekligen lite mycket, men det ger en bild av hur stor del av priset som går till själva hanteringen och inte till författare och andra som står för materialet i böckerna. Det är ju bara att jämföra med M&M som kostar ungefär lika mycket (225:- senast jag kollade) som innehåller över fem gånger så mycket material (+130 sidor) eller Atlas- och EON3-boxarna som kostade (har kostat?) 199:- ett bra tag, där f.ö. fjärran riken ingår som en liten del i Atlasboxen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
"gick till tradition i malmö och såg till min fasa att boken på ca 20 sidor kostade 175 kronor."

Boken ligger på 32 sidor och kostar 119:- från Neoshopen, så i det här fallet tror jag det var Tradition som satte överpris. I övrigt har Avatarex svarat på vad det är som kostar så mycket.
 
Top