Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Spelet är slut

Ibland är det ju (ryyys) konverteringsmekanik (senast Carmilla vs Dracula?) och då är det ju också bra att visat att man helst spelar med byn.

Just det, punkt 6 på min lista. @Brynolf pratade om att han självklart inte skulle välja ulv eftersom han skulle sakna bybopatos då och aldrig gå att lita på i framtiden. Byn verkade köpa argumentet

Men liksom, om han går att lita på i framtiden eller inte hänger på vad han lottas till? Att han har bybopatos när han får välja vilken fraktion han ska tillhöra påverkar ju inte vilket lag han spelar för när han lottas till ulv?
Asch, byn gick ju på det. Det var huvudsaken.

Å @Big Mama du var inte dålig! Inte alls! Tvärtom! Men jag bestämde mig ganska snabbt för att betrakta dig som god och oskyldig! Och det stämmer ju?!

Ledsen att jag var en sån lurig ulv… Vi får reda ut det där på en promenad nån gång! ☀️

Jag trodde att utröstningsnomineringarna skulle bli viktigare för analysen än de blev. @fjodorsenuba var trots allt den enda spelare som blev nominerad för utröstning både R2 och R4. Det är en vinmugg, men jag tänkte nog att det skulle diskuteras mer.

Hallå där! Jag såg nu att jag ju faktiskt skrev det här i en spoiler för ett tag sen:

”Jag ser inte hur det skulle ge nåt påtagligt att analysera bråkmakare. MÖJLIGEN då att ddt ju inte spelar nån roll för ulven om den pker ut i r2 eller r6 så med det i bakhuvudet kan det ju vara klokt att lägga in sig själv redan från början.

Då talar det för Fjodor som ulv.”

Så jag kräver upprättelse.

Å @Big Mama du var inte dålig! Inte alls! Tvärtom! Men jag bestämde mig ganska snabbt för att betrakta dig som god och oskyldig! Och det stämmer ju?!

Ledsen att jag var en sån lurig ulv… Vi får reda ut det där på en promenad nån gång! ☀️
Jag ifrågasatte starkt att BM kunde vara med i läktartråden men det var tydligen nåt om kärlek till pälsdjur…

Just det, punkt 6 på min lista. @Brynolf pratade om att han självklart inte skulle välja ulv eftersom han skulle sakna bybopatos då och aldrig gå att lita på i framtiden. Byn verkade köpa argumentet

Men liksom, om han går att lita på i framtiden eller inte hänger på vad han lottas till? Att han har bybopatos när han får välja vilken fraktion han ska tillhöra påverkar ju inte vilket lag han spelar för när han lottas till ulv?

Jag menar det, tyckte det var supermärkligt att alla tyckte han var grönad (bybor och ulvar tillsammans tydligen...)

Måste säga att det var snyggt ulvat av Fjodor för övrigt. Lagom aktiv och vettig i inledningen, är med och röstar ut Basse, och glider sedan in i skuggorna och blir bortglömd. Elegant genomförd smygulvsstrategi. Var snubblande nära att det gick hela vägen.

Jag ifrågasatte starkt att BM kunde vara med i läktartråden men det var tydligen nåt om kärlek till pälsdjur…
Jag borde fått va med både i ulvtråden och läktartråden!

Om jag kommit med info hade ingen trott mig endå. 😅

Sen, förstås, bra spelat sista rundan @Impetigo och @Sysp . Jag var supergrining på er i slutet av R5 (jag hatar verkligen att bli utröstad som bybo) och tvivlade på att byn skulle ta hem det, men ni orkade jobba hela vägen i mål.

Hörrni, 2-1 till ulvarna! Nu måste byn vinna fjärde perioden så att @Hägerstrand får avgöra det med straffsparkar!

Blandade tankar som jag inte kunnat bolla så mycket (när läktaren kan kommunicera måste man bita sig lite extra i tungan)

1: Tyckte JÄTTESYND om @Basenanji när jag lottade honom som ulv direkt efter att eftersnacket i Vargbruari 2 såg ut såhär:

2: Jag trodde att utröstningsnomineringarna skulle bli viktigare för analysen än de blev. @fjodorsenuba var trots allt den enda spelare som blev nominerad för utröstning både R2 och R4. Det är en vinmugg, men jag tänkte nog att det skulle diskuteras mer. @Vimes började nysta i nomineringar vid R4 och gjorde en (vad jag kunde se, ulvarna får bekräfta) helt riktig analys av varför han och @Impetigo stod på varsin sida. Där blev det istället tydligt att han hade svårt att få förtroende när han själv inte riskerade utröstning.

3: R1 blev lite konstig va? Tankegången "vi låter bli att rösta så får läktaren hjälpa oss" bygger på att man har ett förtroende för att läktaren ska kunna spå i helt egna teblad. Om det inte finns några drev så vet läktaren mindre än vad en random bybo gör, för en random bybo har i alla fall en grön spelare.

Jag menar inte att den blev konstig som i "vad höll ni på med" utan att läktarens närvaro påverkar spelet i högre grad än vad man egentligen har skäl att lyssna på den.

4: WHAT THE ACTUAL FUCK! @Vimes !!!! Du har alldeles för lågt förtroende för mig, jag skulle ju inte lägga fram ett spel där man kan tjäna på att skita i några utröstningar! I R1 presenterade du det här händelseförloppet om byn hänger bybor men avstår utröstning jämna rundor:

DET HÄR HADE JAG JU TÄNKT PÅ! Det som skulle hända var ju istället:
R1 6-2 (utröstning)
R2 5-2 (ingen utröstning)
R3 5-2 (utröstning)
R4 4-2 (Utröstning! Eftersom ulvarna då nominerar tre bybor, tjongar in nattmordet och röstar på bybor utan att själva riskera något)

Så oavsett om man hängde någon R2 eller inte så blir R3 matchboll där byn måste hänga en ulv. Skillnaden om man hänger någon i R2 blir att man får bättre träffchans!

(Sen blev det ju inte såhär ändå, men teoretiskt what the actual fuck)

5: Vilka jävla fighters ni varit :heart: Bra marathonspelat allihopa
1. Inget synd om mig, och så där tycker ju folk om mig oavsett?! 🥲
2. Ja, håller med, trodde verkligen att Impetigo/Vimes och Sysp skulle läsa in mer ulvighet i varandra, men nähä. Vi (mest jag, förlåt @fjodorsenuba ) valde ju att försöka frame:a Vimes genom att exkludera honom ut utröstningen, men med magert resultat. Bra och konstruktivt bybospel i kombination med iskalla nerver. Sån’t kan inte jag matcha.
3. Det är ju förstås en del av varulvsspelets tolkningsmöjligheter, men kan vi inte sluta med fiktiva deadlines och sånt larvigt ”nu ska vi inte rösta ut varandra utan bara sitta här under baobabträdet och sjunga kumbayah”! 😤
4. Jag fattar inte varför det är så himla bra att spara på nattmordet? Jag är väl korkad. Jag hoppades på att Impe/Vimes och Sysp skulle säga typ:

”ok, ni är byboiga, men lite för byboiga va?”

…men det var ju ingen idé. 🙄 Usch för rimliga bybor. 😅 Nåja, ganska kul när ni blev förvirrade över den ocäntade och listiga ulvrationsliteten! Kaozulv deluxe!

5. Ja. Herregud! Väl kämpat @fjodorsenuba som ska ha årets marathonulvpris! 🏆

3. Det är ju förstås en del av varulvsspelets tolkningsmöjligheter, men kan vi inte sluta med fiktiva deadlines och sånt larvigt ”nu ska vi inte rösta ut varandra utan bara sitta här under baobabträdet och sjunga kumbayah”! 😤
Ja, det är lite synd att vi konstant försöker komma runt och minimera impact av specialregler som spelledaren hittar på. Men sånt kan nog bara lösas på designstadiet. Vi vill ju inte spela suboptimalt.

4. Jag fattar inte varför det är så himla bra att spara på nattmordet? Jag är väl korkad.
Nä det var kamske inte så dumt att nita mig om jag nu var så grön. Och ni skulle ju inte ha vunnit snabbare om ni sparat mordet. Dock är det ju fördel för ulvarna att ha fler spelare kvar att gömma sig bland under så lång tid som möjligt.

Back