Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Spelet är slut

Hägerstrand

Sorgligt att Twilight nu blivit mitt Limp Bizkit
Eftersom jag inte fick posta min flufftext från R5 gör jag det nu!

"DÖDSPAKT DÖDSPAKT DÖDSPAKT" Skanderar Vimes som har skurit ett djupt jack i sin hand och vill bli brodsbroder med någon.
"Eh nej har du spetsat din alkoholfria bål med typ ketamin? Vi vill inte ha dödspakt" säger alla
"Om man inte vill ha dödspakt är man ulv, då får man dödspakt-kniven i magen istället. " säger Vimes, och sticker dödspakt-kniven i magen på @fjodorsenuba
Bellas pappa ringer ambulansen.
"Hur i helvete är det här rättvist?" säger Bella "när @Sidd blev utröstad betydde det i fluffet att han fick följa med en tjej hem, men när Fjodorsenuba blir utröstad får han en kniv i magen?"
"Det är bara fluff" säger SL "och du representerar inte ens en spelare utan är bara motpart i min interna dialog"

@fjodorsenuba var ulv!
Grattis byn!

Välkomna tillbaka in i spel läktartråden. Varsågoda att bikta er för @Impetigo ( :heart: )

(Och eftersom SL har gått och blivit förkyld så skjuter vi lite på vargbruari 4, för jag kommer inte orka vara vaken till midnatt för att följa mönstret. 12 bonustimmar att diskutera det här "härliga minispelet med begränsat antal deltagare" alltså)

Åh gud vad skönt!

Tack byn och mycket bra ulvat @fjodorsenuba och @Basenanji

Tack @Sysp för att du behöll lugn och stringens genom det hela!

Ledsen att jag var sur och röstade ut alla som var reko. Nästa gång ska jag inte göra så.

Nösta gång blir det ju dödspakt så klart. Det löser det mesta.

Underhållande var läktaren dock. Jag började fundera på om ni försökte stava något men vid A-S-V gav jag upp den tanken 😄

Alltså hade läktaren ett enda rätt som de bidrog med? 😂
Nej.
Å inte blev det bättre med påfyllning av oss kasserade bybor.

Det här spelet tror jag faktiskt utvecklat vår lilla verksamheten på flera sätt.
Inga powerroller, offra ulvkollega direkt, hur gör vi med lågflygarKungen osv

Grattis ulvajäklar @Basenanji @fjodorsenuba (erkänn att ni älskar att vara ulvar)😇
Tappert arr @Hägerstrand 👍

Blandade tankar som jag inte kunnat bolla så mycket (när läktaren kan kommunicera måste man bita sig lite extra i tungan)

1: Tyckte JÄTTESYND om @Basenanji när jag lottade honom som ulv direkt efter att eftersnacket i Vargbruari 2 såg ut såhär:
Ja, kompromissen är ju att rösta ut Basse R1, hur mycket han än gnäller om det.

2: Jag trodde att utröstningsnomineringarna skulle bli viktigare för analysen än de blev. @fjodorsenuba var trots allt den enda spelare som blev nominerad för utröstning både R2 och R4. Det är en vinmugg, men jag tänkte nog att det skulle diskuteras mer. @Vimes började nysta i nomineringar vid R4 och gjorde en (vad jag kunde se, ulvarna får bekräfta) helt riktig analys av varför han och @Impetigo stod på varsin sida. Där blev det istället tydligt att han hade svårt att få förtroende när han själv inte riskerade utröstning.

3: R1 blev lite konstig va? Tankegången "vi låter bli att rösta så får läktaren hjälpa oss" bygger på att man har ett förtroende för att läktaren ska kunna spå i helt egna teblad. Om det inte finns några drev så vet läktaren mindre än vad en random bybo gör, för en random bybo har i alla fall en grön spelare.

Jag menar inte att den blev konstig som i "vad höll ni på med" utan att läktarens närvaro påverkar spelet i högre grad än vad man egentligen har skäl att lyssna på den.

4: WHAT THE ACTUAL FUCK! @Vimes !!!! Du har alldeles för lågt förtroende för mig, jag skulle ju inte lägga fram ett spel där man kan tjäna på att skita i några utröstningar! I R1 presenterade du det här händelseförloppet om byn hänger bybor men avstår utröstning jämna rundor:
Om vi antar att ulvarna sparar sitt nattmord tills det kan vinna dem spelet, och att vi inte röstar på jämna rundor, men att vi alltid röstar ut bybor får vi den här utvecklingen:
R1 6-2 (utröstning)
R2 5-2 (ingen utröstning)
R3 5-2 (utröstning)
R4 4-2 (ingen utröstning)
R5 4-2 (utröstning, ulvarna använder nattmordet)
R6 2-2 (ulvvinst)

DET HÄR HADE JAG JU TÄNKT PÅ! Det som skulle hända var ju istället:
R1 6-2 (utröstning)
R2 5-2 (ingen utröstning)
R3 5-2 (utröstning)
R4 4-2 (Utröstning! Eftersom ulvarna då nominerar tre bybor, tjongar in nattmordet och röstar på bybor utan att själva riskera något)

Så oavsett om man hängde någon R2 eller inte så blir R3 matchboll där byn måste hänga en ulv. Skillnaden om man hänger någon i R2 blir att man får bättre träffchans!

(Sen blev det ju inte såhär ändå, men teoretiskt what the actual fuck)

5: Vilka jävla fighters ni varit :heart: Bra marathonspelat allihopa

Last edited:
Grattis byn! Väl kämpat!

Ska skriva mer framöver, men jag var drivande bakom att ta ut Brynolf (världens jobbigaste bybo nr.1) som var metagrönad. Usch och fy! Nattmord på dirren!

Sedan var det ju en snöbolls chans i helvetet att jag skulle överleva som ulv så en gambit kändes självklar tidigt.

Tyvärr var den här byn alldeles för rimlig och bra, men vi var ändå nöjda med att ha gett er griller under partiet!

Krya och tack @Hägerstrand

Last edited:
Back