Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 5

Samma röstläge som vi redan röstat ut två bybor på.
Mmm. Men vi har kvar dig som rödades av röstläget. Att de andra två som rödades var gröna innebär inte att du automatiskt är det, vilket är ett narrativ du försökt driva några vändor nu.

Innan du åkt ut vet vi inte om ulvarna drog en stunt i R1 eller inte, det har vi koll på först när du har åkt ut. Därför är det bättre att ta Occam nu och skicka ut dig och är du grön så får vi tre som är kvar jobba oss igenom scenariot där ulvarna gjorde något märkligt i R1. Jag tror det är bättre odds än 33% från där vi sitter, särskilt som du är den sannolikaste ulven just nu.

Så nej, jag kommer inte att byta.

Varulvsspel kan inte bara handla om att följa en lista på vilka som "röstat minst" på en utröstad ulv. Röstmönster är viktigt, ja. Men det är ett verktyg av flera i verktygslådan. I slutändan måste man göra en helhetsbedömning av varje spelare. Ärligt talat är min bedömning att jag är den av de kvarvarande spelarna som jobbat mest för att vi ska vinna det här. Har jag haft fel om saker? Absolut. Men jag har förklarat hur jag tänkt och försökt vara byns motor i den här matchen. Hade ni bortsett från röstningen i R1 har jag svårt att se att jag ens skulle vara aktuell för utröstning. Därtill har vi redan testat att basera utröstningen på R1 två gånger redan. Båda gångerna röstade vi ut en bybo (för protokollet ska sägas att jag i båda fallen var för utröstningen och att jag garanterat hade försökt rösta ut BM även om Basse inte var ulv). Vi vet att ulvarna inte försökte rädda Basse. Hur ni kan sitta som pösmunkar och tycka det är helt självklart att fortsätta följa det manuset nu är obegripligt.

Vad ska ni basera röstningen på nästa runda? Ingen av er har gjort något över huvud taget för att försöka leta ulvar eller visa er själva som gröna sedan R1. Jag hoppas verkligen att någon av de två kvarvarande byborna kliver fram och lägger ner lite mer jobb i det här. Annars kan Häger lika gärna slumpa utfallet med en T6. 5-6 är byvinst. 1-4 ulvvinst.

Underkänt i både byboarbete och föreställningsförmåga.

Back