Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 5

Hägerstrand

För sexig för att vara bybo
om ni ska hålla på och ändra sådär sent så att ingen blir utröstad får ni inget fluff 😢

Ingen dör apparently.

På läktaren bråkas det vilt om ifall det heter nattygsbord eller nattduksbord. Och det pågår ett religiöst experiment på ifall man kan rösta ut olika versioner av satan.

Deltagare
@Sysp
@Big Mama BYBO
@Vimes
@Basenanji VARULV
@fjodorsenuba
@Brynolf BYBO
@Impetigo
@Sidd BYBO

Nästa runda slutar imorgon fredag klockan 20.00

Fattar att det är stor risk att jag ryker denna runda, men jag har i varje fall försökt hjälpa byn med informationsproduktion under förra rundan. Ska försöka sammanställa den imorgon och eventuellt säga något smart (inte jättesmart antagligen, för då hade jag nog genomfört en utröstning).

Sen: jag kommer förstås försöka klösa mig kvar i spelet oavsett. Vill ni rösta på mig? Men berätta varför, lägg upp anklagelserna, ställ frågorna. Så ges jag en chans att hjälpa er att inte rösta ut en bybo denna runda. Go Village People!

Fattar att det är stor risk att jag ryker denna runda, men jag har i varje fall försökt hjälpa byn med informationsproduktion under förra rundan. Ska försöka sammanställa den imorgon och eventuellt säga något smart (inte jättesmart antagligen, för då hade jag nog genomfört en utröstning).

Sen: jag kommer förstås försöka klösa mig kvar i spelet oavsett. Vill ni rösta på mig? Men berätta varför, lägg upp anklagelserna, ställ frågorna. Så ges jag en chans att hjälpa er att inte rösta ut en bybo denna runda. Go Village People!

Varför @fjodorsenuba ?

Jag är som sagt all for att ta ut sysp eller Fjodor denna rundan och dig nästa men du var ju inne på Sysp framför Fjodor nyss?

Varför @fjodorsenuba ?

Jag är som sagt all for att ta ut sysp eller Fjodor denna rundan och dig nästa men du var ju inne på Sysp framför Fjodor nyss?

Min vibb i slutet av rundan var att Fjodor valde att ligga lågt, hade jag röstat ut en bybo hade det ju varit mumma för ulven. Så du och Fjodor backade undan och lät mig hålla på. Sysp argumenterade emot även när jag röstade på Fjodor.

Jahapp, det var bra att Vimes tog bort pistolen från min panna i sista sekunden och att vi i slutändan lyckades lägga ner rösterna allihopa. Den här rundan ska vi ju rösta - frågan är bara på vem?

Hade Vimes snipat hade det ju varit givet, nu är det lite mer öppet. Läste om R4 igen nu när Vimes inte röstade i slutändan (vilket var det jag hade mest problem med ända från början av rundan då Impe-rösten kom från höften). Lite lättare att fatta vad du menar nu när vi slipper bråkmakarrundan och överhängande sniperöstning.

Måste läsa om herrarna igen och öppna dörren för scenariot där Vimes är grön och vad det innebär för hur ulvarna spelat.

Back