| PostId | Röstar | Röstar på |
| 5 | Vimes | Basenanji (1) |
| 11 | Vimes | Hägerstrand (Basenanji 0) |
| 12 | Sidd | Big Mama (1) |
| 30 | Impetigo | Sidd (1) |
| 39 | Sidd | Basenanji (1; Big Mama 0)) |
| 46 | Big Mama | Brynolf (1) |
| 59 | Brynolf | Basenanji (2) |
| 62 | Vimes | Sysp (1) |
| 68 | Vimes | Big Mama (1; Sysp 0) |
| 83 | Impetigo | Sidd (1) |
| 87 | Sidd | Sysp (1; Basenanji 1) |
| 100 | Impetigo | Fjodorsenuba (1; Sidd 0) |
| 104 | Big Mama | Sidd (1; Brynolf 0) |
| 106 | Basenanji | Sidd (2) |
| 113 | Brynolf | Big Mama (2; Basenanji 0) |
| 117 | Sysp | Basenanji (1) |
| 123 | Sidd | Big Mama (3; Sysp 0) |
| 125 | fjodorsenuba | Basenanji (2) |
| 133 | Impetigo | Basenanji (3; Fjodorsenuba 0) |
| 137 | Basenanji | Fjodorsenuba (1; Sidd 1) |
| 146 | Brynolf | Impetigo (1; Big Mama 2) |
| 165 | Impetigo | Brynolf (1; Basenanji 2) |
| 167 | Impetigo | Basenanji (3; Brynolf 0) |
| 169 | Basenanji | Impetigo (2; Fjodorsenuba 0) |
| 194 | Big Mama | Impetigo (3; Sidd 0) |
| 241 | Sidd | Basenanji (4; Big Mama 1) |
Trodde först att du felciterade mig här men det visar sig ju att jag skrev fel helt enkelt
- R3:14 tycker jag visar på ett bybotänk med tex det här: ”Det känns som att om vi röstar ut både Vimes och Impe i nån ordning så täcker vi de röstscenarion som känns rationella.”
Nej det är jag förstås inteTrodde först att du felciterade mig här men det visar sig ju att jag skrev fel helt enkeltDet framgår rätt tydligt av resten av min post och sammanhanget jag skriver den där meningen i att jag menar ”röstar ut både Vimes och Sidd i nån ordning”, inte Vimes och Impe. Detta pga att alla andras röster på något sätt fick Basse utröstad och att Impe är Basses huvudsakliga mål för att inte själv bli utröstad. Sorry!
Fortfarande lika nöjd med bybotänket där?
@Impetigo
Hur röstar Impe då detta part?:
- Hugger på Vimes om dennes morgonpromenad? (OBS: Skitsak)
- Är på hugget i diskussionen om läktarens namn och dess betydelse (sitter ihop med diskussionen om att inte rösta alls i R1) Jag ifrågasätter läktarnamnets vikt och försöker vara lustig med att reta läktaren: kallar den avbytarbänk, tror deras namn mest kommer vara brus, kallar dem begåvningsreserv, retar @Anthrox osv. Där går Impe igång och tycker jag har fel och inte fattar ditten å datten. @Big Mama kliver in i den debatten och ställer sig på min sida. Jag tabbar mig med att få för mig att Brynolf inte är med och behöver backa undan från skitdebatten om vad ett ord betyder. BM röstar på Impe på grund av det här. Jag tycker Impe överreagerar om de här sakerna, vet inte om det är spelat av en ulv men väljer att rösta på BM (BM blir redigt förvånad på mig). Jag tror här då att Basse och BM är ulvaparet men har förstås inte glömt den här märkliga situationen med Impe.
- Post R1:24 är ju bara löjligt smörig mot läktaren.
- Börjar med 2 röster på Sidd. Får med sig BM som reagerat på att jag ursäktade mig till Impetigo. UlvaBasse följer BM direkt bara några minuter efter som en snäll hund.
- Där då har jag alltså 3 röster på mig men känner mig faktiskt inte så oroad då jag tycker Impe bara sneröstar och de andra två verkar vara ulvar.
- Övriga fältet ser att Sidd spelar grönt så det lyfter ändå inte så dessa tre flyttar vidare.
- Här kommer då en konstig från Impe Post R1:100: Försöker med röst få igång ett drev mot Fjodde ? Tyckte jag var märkligt i ett spel med så här få deltagare.
- Det lyfte ju inte så Impe röstar på Brynolf (kanindimme-gate) men landar på Basse för att rädda sig själv.
Ser att Basse och Impe röstar på varandra samtidigt (R1:167, R1:169) : Kan de där suttit i en ulvtjatt??? och kommit överens om att rösta på varandra så i alla fall den som överlever drevandet grönas. Tillfällighet?
- Impe är central i ”Brynolf har fått välja lag”-gate. Impe frågar ”förvånat” Brynolf om denne fått välja fraktion och tar upp det flera gånger med att bla ”ska fråga SL” osv Landar sen i en post om att han visst kände till att Brynolf skulle få välja lag och detta bidrar till att en grön Brynolf drar igång ett drev mot Impe. UlvaBasse hänger på med röst på Impe.
- Om Impe vore Basses kompis så borde väl Basse röstat nåt annat. Yes: Det försökte han med drev mot Sidd (tillsammans med BM). Överlag så ser nog Basse här att han har BM i säker sitts så Basse är nog jädrigt noga med att inte svika BM.
- Basse och Impe röstar på varandra vilket förstås ses som att rädda sig från att åka ut men: Visst Impe kunde röstat på BM men när jag Sidd klev bort 7 min innan deadline och det fanns stor risk för att Vimes inte själv skulle ligga kvar på dött drev så inser Impe att det inte finns nån kraft kvar i BM-drevet. : Det är kanske alltså inte så mycket grönpoäng för Impe att rösta ut Basse.
Sammanfattning:
Impe grinar ihop i R1 efter att hamnat i tjafs angående ”Brynolf-gate”, ”begåvningsreserv-gate” och ”Kanindimma-gate”.
Jag tänker mig ju att ulvarna i detta spel borde spela lugnt å sansat (inga Siare) så det stämmer ju inte med hur Impe presterat. Men jag har haft fel förr.
Kanske för att Impe var ulv även i det första Februarispelet som nu då Impe går mer fullt ös.
Verkar finnas mycket som pekar på en ulv här.
BM-drevet lyfte inte.Bra genomgång tycker jag. Jag hade Impetigo som grönare än Fjodor, men sett sammantaget såhär finns det en del saker som skaver lite. Har svårt att tycka att det är ett vettigt val av ulvarna att yxa Basse i R1 när alternativet BM fanns dock.
BM-drevet lyfte inte.
Jag tvekade till 7 min innandeadline och med minpost där jag tyckte Basse&BM teamade så valde jag Basse.
Jag hade ju kunnat rädda ulvBasse med röst på Impe. Ergo är jag inte ulv.
Impe hade som man ser där ett helt annat läge. Att Impe skulle rösta på BM innan jag bytte var inte så aktuellt då denne anade att vi två borde flytta bort från BM.
Tidpunkten för Basses och Impes röster på varandra är intressant.
Japp. Stämmer.Alltså, det håller inte riktigt. Bevisligen lät ulvarna Basse dö. Impetigo hade kunnat rösta på BM istället för Basse och fått ställningen BM 3 - Basse 1 - Impetigo 1. Mot slutet (men innan du la din röst på Basse) hade en röstflytt till BM lett till ställningen BM 3 - Basse 2 - Impetigo 3 - där BM hade åkt ut för att jag hade äldsta rösten.
Jag säger inte att Impetigo omöjligt kan vara ulv, men uppenbarligen har ulvarna låtit Basse dö. Så jag tror vi behöver fundera på vilka som kände sig tvugna att göra det.