Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 2

Det är väl sportlov nästa vecka, vafan?
Tre olika veckor beroende var i landet man är eller hur? Skåne har sportlov nu och vi norrlänningar har vecka 10. Att du tycker att det är vecka 9 smalnar ner din position till någonstans mellan Norrland och Skåne. Ursäkta doxxningen.

Det är väl sportlov nästa vecka, vafan?
Jag har alltid undrat vart Fjodde bor😂
Tänkt mig månstans lite norr om Stockholm typ i Gävle då Fjodde verkar besöka rollspelsträffar i Norrtälje. Där har de lov v9.
Mystiken tätnar!
Var bor du egentligen fjodde?

Äntligen kan vi för första gången någonsin göra ett högkvalificerat gräv på Fjodde👍

Aha! Fjodor bor ju typ i Knivsta eller nått. Det är ju Uppsala, så lov vecka 8 enligt Goggel.

Jag tycker dock det är sjukt sus att Uppsala har lov vecka 8, när det övergripande mönstret är
Del av SverigeSportlovsvecka
Södra Sverige8
Mellansverige (även "Egentliga Sverige")9
Norra Sverige10

Uppsala är ju typiskt Mellansverige, och om Stockholm tas som riktmärke mer norra Sverige än södra Sverige.

Kan Fjodor ha påverkat hur sportlovsveckorna ska läggas för att kunna lågflyga i detta spel?

Okej, om vi ska sluta larva oss och vara lite fokuserade en stund. Vi kommer rösta ut BM denna runda. Alla verkar överens om att det är det rimligaste utifrån befintlig information. Men om det skulle vara så att BM visar sig vara grön i R3, hur ska vi tänka då?

Hypotetiskt scenario - BM grön - infärgat i röstmönstret i R1:

PostId

Röstar

Röstar på

5

Vimes

Basenanji (1)

11

Vimes

Hägerstrand (Basenanji 0)

12

Sidd

Big Mama (1)

30

Impetigo

Sidd (1)

39

Sidd

Basenanji (1; Big Mama 0))

46

Big Mama

Brynolf (1)

59

Brynolf

Basenanji (2)

62

Vimes

Sysp (1)

68

Vimes

Big Mama (1; Sysp 0)

83

Impetigo

Sidd (1)

87

Sidd

Sysp (1; Basenanji 1)

100

Impetigo

Fjodorsenuba (1; Sidd 0)

104

Big Mama

Sidd (1; Brynolf 0)

106

Basenanji

Sidd (2)

113

Brynolf

Big Mama (2; Basenanji 0)

117

Sysp

Basenanji (1)

123

Sidd

Big Mama (3; Sysp 0)

125

fjodorsenuba

Basenanji (2)

133

Impetigo

Basenanji (3; Fjodorsenuba 0)

137

Basenanji

Fjodorsenuba (1; Sidd 1)

146

Brynolf

Impetigo (1; Big Mama 2)

165

Impetigo

Brynolf (1; Basenanji 2)

167

Impetigo

Basenanji (3; Brynolf 0)

169

Basenanji

Impetigo (2; Fjodorsenuba 0)

194

Big Mama

Impetigo (3; Sidd 0)

241

Sidd

Basenanji (4; Big Mama 1)

Analyserna blir tämligen likartade. Det är grönande för Impetigo och Fjodor att välja Basse framför Big Mama när de hade chansen. Sidd borde valt Impetigo istället för Basse på slutet om han skulle varit Basses ulvkompis. Den som kommer rödast ur det är väl jag själv ärligt talat. Är BM bybo ser det ut som att jag p.g.a. feghet, AFK etc sitter still i båten och inte riktigt vågar/lyckas rädda Basse. Jag vet ju att det inte stämmer, men det verkar utifrån ovanstående rimligt att rösta ut mig om BM visar sig vara grön.

Nä, jag vet inte. Jag tycker nog den här hypotetiska uppställningen ser osannolik ut. Hade det varit tre ulvar hade ju Basse, Sidd och Impetigo kunnat vara en trio. Men med bara två är det svårt att hitta något vettigt scenario där det inte är BM/Vimes som är Basses ulvpolare.

Så, jag tror nog vi vinner nu.

Släng in handduken ulvuslingar!

Sitter nervöst å väntar med spänning på avbytarbänkens namn som ska komma 30 min innan deadline.
Senast hade begåvningsreserven fel era slashasar! Släpp sargen nu å sluta peta med långfingret på stenen🥌
Denna gång vill jag se ett rött namn!

Sitter nervöst å väntar med spänning på avbytarbänkens namn som ska komma 30 min innan deadline.
Senast hade begåvningsreserven fel era slashasar! Släpp sargen nu å sluta peta med långfingret på stenen🥌
Denna gång vill jag se ett rött namn!
Jag gissar att de röstar på Hägern. Fast nu gör de ju inte det för att jag sa så 🤔 Schrödingers begåvningsreserv?

Basse är redan Ulvkungen 2026. Han är alltid ulv och han gör de mest halsbrytande stuntsen. Men vem är hans akrobatiska kompis denna gång? Själv är jag alltid mesig bybo, fjättrad i en förlorande by. Allt upprepar sig i cirklar. Själv är jag sämst av alla. Självömkan och Självspäkelse är mitt sällskap.

Basse, vill du va min hund så springer vi tillsammans ut på ängarna? Det gör inget att du är ulv. Vi lämnar detta torftiga liv bakom oss. Mot solnedgången och evigheten.

Back