Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 2

Men hörrni! Grymt ju. Sjukt oväntat att ulvarna skulle bränna sitt nattmord. Någon som har en vettig teori där? Tills vidare gissar jag att BM är Basses ulvkollega, men vi ska förstås analysera röstningen.
Nä, väldigt otippat men det är ju tydligt i reglerna att de bara har ett nattmord så vi har nog inte missat nåt där. Antingen trodde ulvarna att Brynolf var så grönad att det var lika bra att knäppa honom nu för att beröva byn hans analys eller så försöker de så griller i huvudet på oss.

Basse var ju 50% av ulvarna, kanske är värt att komma ihåg när vi försöker lista ut hur de tänkt. Eller så skiter vi i det - det verkar som ett rätt mystiskt drag, kan vara en ren bait för att vi ska fokusera på det.

Läste om Basse nu. Frågan är när han inser att loppet är kört om alls, det var ju inte direkt avgjort förrän på slutet. Han och den andra ulven bör ju ha försökt få till ett motdrev någonstans på en minst en bybo.

Basse jobbar hårt på Impetigo som motdrev tidigt, så pass tidigt att jag tror det lutar åt att Impe är grön.

Så här slutade röstningen:

IMG_4847.png
Basse tycker dock att BM är vettig i flera poster. Misstänkt att både BM och Basse ligger på Impe tillsammans med gröna Brynolf i slutet, i hopp om att t ex jag, Fjodor eller Sidd som ändå var lite rörliga kan tänkas byta över?

Det lutar åt att BM är andra ulven, oräknat den uppgivna reaktionen. Nu ska vi väl inte rösta ändå i R2 även om ulvarna nominerat BM, men i R3 ska det nog mycket till innan vi hittar ett bättre utröstningsmål med tanke på hur jämna vi gick till dreven.

Ytterligare grönpoäng till Impetigo och Fjodor att de ligger kvar så länge på Basse. Sidd flyttar sist in på Basse med en i slutändan verkningslös röst, den kommer dock tidigt nog (19:53) att loppet egentligen inte är helt kört där och om Sidd är ulv hade han kunnat lagt sig på Impetigo istället och vänt röstningen istället. Så grönpoäng till Sidd ändå.

Det är nära fem grönade spelare (alla på Basse + Impe) från röstningen, ironiskt nog inte gröning på Vimes som låg kvar på BM.

Men nog pekar mycket på att det är BM som är sista ulven.

Back