Varulv Varbruari 3 Månförmörkelse: Runda 1

Det här med läktarens ”namn” som de ska ge oss 30 min innan deadline:
Hur mycket vikt är det med att dra några större växlar med det namnet.
Rött eller grönt: skit samma.
Jag tänkte mest att det är jäkligt svårt att hitta några röda tecken i R1, så läktarens namn skulle inte vara till nån större nytta. Lättare då att peka på någon som känns grön. OBS att vi förstås INTE ska HELGRÖNA den som läktaren pekar på. Mer som en grönpoäng bara.

Det är ingen ulvlogik, det är en ulvgoof. Du fattade direkt att Brynolf var bybo eftersom han inte var ulv. Så när folk började gröna honom hängde du inte med i svängarna!

Okaj. Jag hade ju Brynolf som grönast på min rödgrönlista men visst. Då har jag fått höra din förklaring.

@Vimes
@Impetigo
@fjodorsenuba
@Sysp
@Basenanji

Hur tänker ni angående Brynolfs val av fraktion?
Varför är det enligt flera här större chans att denne är bybo?
Vi spelar Varulvsspel👍
Rätt få deltagare med få rundors spel.
Brynolf (och Impe) lurade brallorna av byn i första Vargbruarispelet.

Brynolf snackar bybo-patos…
Ska vi alltså tänka att Brynolf vill ha ett lugnare spel som bybo eller?

Jag har ingen koll mer än att jag alla dar i veckan skulle valt ulv-fraktionen. Vi är olika och det är jag.
Hur tänker ni om Brynolfs val?

Måste dra till med den här godingen igen:
Hoppas inte jag är otydlig eller uppfattas som aggressiv, jag försöker inte ”brunsmeta” utan det är bara mina ofiltrerade tankar om spelet😇

Ger ungefär 0% för Brynolfs val. Det är 2/7 att han är ulv om det slumpas. Om han väljer? 1/2? Eller? Omöjligt att avgöra tänker jag. Brynolf får utvärderas på annat (och jag tycker nog att det här andra pekar åt grönt håll. Men någon "metagröning" förstår jag inte varför folk argumenterar för.)

Okej, det här är en död häst, men eftersom det är en av anledningarna till att jag tycker BM (och Basse till viss del) är ulvig så tänker jag göra såhär:

Förhållningssätt till utröstning i R1FördelarNackdelarVilka är för och emot (fritt ur minnet)
1. Vänta med utröstning till R3Mer information hinner ackumuleras (dels från tråden, dels från läktaren)Sänker tempot vilket kanske "dödar" tråden. TråkigtFör: Impetigo, Vimes, Fjodor (?), Basse (?)
Mot: Big Mama, Sidd, Brynolf
2. Vanlig utröstning i R1Ger utröstningsinfo att analysera i R2Vi har lite att gå på p.g.a. inga specialroller
3. "Kaosröstning" - d.v.s. slumpad utröstning i R1Ulvarna tappar eventuellt ett namn för utröstning i R2, som måste slumpas.Ingen kontroll över utröstningen. Ulvarna behöver inte nödvändigtvis kaosa utan kan istället styra utröstningen. Utröstning utan att vi kan göra analys av den.För: Big Mama
4. Låta läktaren bestämmaAntagligen är läktaren på byns lagLäktaren har inte mer koll än vi har. Utröstningen säger inget om de spelare som faktiskt är i spel.För: Sysp, Big Mama

Jag tycker det är uppenbart hål i huvudet med 3 och 4. Det är också, tycker jag, extremt oklart hur det kan vara en ulvtell att argumentera för 1 (vilket BM och Basse (?) anfört mot Impetigo). Nu har vi landat i 2 - d.v.s. vanlig utröstning - men det finns eventuellt intressanta saker att säga om hur diskussionen har gått. För min del är det uppenbart att 1 är det smartaste i teorin - givet att byn orkar vara aktiv hela vägen till R3 utan några utröstningar - men det är å andra sidan ganska naturligt att vi som kollektiv landar i vanlig utröstning.
Supersnygg tabell, det här är hjälpsamt för mig som inte hinner pyssla ikväll.

Dock vill jag korrigera att jag inte vill genomföra 3 av 4 mot varandra stående regler som du verkar vilja få det till här.

Jag tycker att vi ska brainstorma, ganska vilt till och med i början på en runda, utan att döma varandra som dumma, ulviga, pruttiga (brainfart). En ofärdig tanke hos en kan ge en impuls till en annan att förbättra idén.

Alla idéer som kommer fram ska inte genomföras. En del är vilseledande och det kan vara ulv men det kan också vara en bybo som får en tanke att testa mot gruppen. Att kalla våra galna ideer för prutt är att hindra och härska. Det tystar diskussionen, och det vill vi väl inte?

Det här höjde jag på ena ögonbrynet för.

Du frågar Brynolf förvånat i flertalet poster, innan den här posten, om det här och ska tom kolla med SL. Men kollar inte startpostens info.

Nä, det går ju ihop att jag ifrågasatte Btynolf omelebart i r1 för att jag inte sett infon u startinlägget och sen på nytt senare i samma runda eftersom jag fortfarande inte sett det i startinlägget.
Men du skriver här att du var säker på att Brynolf fått välja och att du hört talas om det i flera spel…

Nej, det skriver jag inte.

Nu släpper jag detta tills nån förklarar hur fet skulle vara ett ulvdrag att ifrågasätta om Vrynolf. Verkligen fått välja lag.

Eller jag släpper det för alltid förresten. Rösta ut mig om nu vill så kan ni görklara i eftersnacket hur nu resonerade när ni såg ulvighet i detta.

Byn är riktigt dålig denna rundan alltså. Vi har intressanta saker med spelupplähg stt diskutera men i stället blir det begåvningsgate och att jag missade en mening i slutet av ett stycke i startinlägget som vi pratar om.

Supersnygg tabell, det här är hjälpsamt för mig som inte hinner pyssla ikväll.

Dock vill jag korrigera att jag inte vill genomföra 3 av 4 mot varandra stående regler som du verkar vilja få det till här.

Jag tycker att vi ska brainstorma, ganska vilt till och med i början på en runda, utan att döma varandra som dumma, ulviga, pruttiga (brainfart). En ofärdig tanke hos en kan ge en impuls till en annan att förbättra idén.

Alla idéer som kommer fram ska inte genomföras. En del är vilseledande och det kan vara ulv men det kan också vara en bybo som får en tanke att testa mot gruppen. Att kalla våra galna ideer för prutt är att hindra och härska. Det tystar diskussionen, och det vill vi väl inte?

Jag håller helt med om att vi ska få testa olika förslag. Samtidigt är det här ett spel där vi behöver utvärdera hur vi tänker om andras tankeprocesser. Det ingår liksom lite att ha åsikter om hur andra tänker här, annars blir det svårt att spela. Jag tycker det är lite märkligt att du förespråkat två idéer som jag tycker är uppenbart destruktiva för oss.

@Impetigo
Vad menar du med formuleringen ”Det formella svaret…”?
Jag tyckte då som nu att det var skrattreyande att lägga röst på mig när Brynolf gjorde det så jag ville egentligen vara svara typ ”haha, vafan?”

Sen visste jag ju hur kass byn är denna rundan så för säkerhets skull skrev jag med ett formellt svar som var mer sakligt. Men egentligen tyckte jag inte att det borde behövas.

R1:148
Del av din text Impe:
”Formella svaret är förstås att jag var nästan helt säker på att du fått välja (jag har hört det talas om gånger flera att du skulle få välja sida i nåt spel)…”
Ja. Exakt.

Din knaside om att vi ska röstblanda i slutet fick ju inte så mycket hurrarop från deltagarna.
I post R1:66 verkar du stå på dig.
Ser du problemen?

En annan grej: varför såg det ut som att du och @Basenanji båda i tandem klev på med röster på mig typ samtidigt? Kändes som ett koordinerat drevförsök där. Kommentar😇
Jag trodde att ulvar distanserade sig så mycket som möjligt från varandra.

Jag håller på att läsa igenom och tycker typ som Basse i allt han skriver. Jag tummar upp på nästan alla hans inlägg. Om han är ulv (ser ut som att vi tyvärr snart får svaret) så får ni tolka det som ni vill. Jag vill ha Basse kvar i spel och få ut ulvar och hoppas att någon snarast byter spår.

Ett till hundben att gnaga på för 🦴

Nu uppfattar jag det igen som att du är på vinterpromenad å rastar Basse i stramt koppel🦮
Jag promenerade hem från jobbet idag. Men inte med Basse, hade säkert varit trevligt.

Det här med läktarens ”namn” som de ska ge oss 30 min innan deadline:
Hur mycket vikt är det med att dra några större växlar med det namnet.
Jag litar mer på begåvningsreserven, Ant, Stratt, Octa är inga dåliga rådgivare, än oss som springer runt här i spelet som yra höns, varav två lömska ulvar.

Nä, det går ju ihop att jag ifrågasatte Btynolf omelebart i r1 för att jag inte sett infon u startinlägget och sen på nytt senare i samma runda eftersom jag fortfarande inte sett det i startinlägget.

Nej, det skriver jag inte.

Nu släpper jag detta tills nån förklarar hur fet skulle vara ett ulvdrag att ifrågasätta om Vrynolf. Verkligen fått välja lag.

Eller jag släpper det för alltid förresten. Rösta ut mig om nu vill så kan ni görklara i eftersnacket hur nu resonerade när ni såg ulvighet i detta.

Byn är riktigt dålig denna rundan alltså. Vi har intressanta saker med spelupplähg stt diskutera men i stället blir det begåvningsgate och att jag missade en mening i slutet av ett stycke i startinlägget som vi pratar om.
Sidd och Impe lajvar vidare. 😎

Back