MrG said:
Hade för mig att GothCon skiljde på arr, tourneringar och drop-in och att indierummet var den sista varianten... Ingen här verkar längre vara intresserad av scenarion, vilket jag som älskar scenarion tycker känns synd och undrar vad som skulle locka fler till arren/scenariona.
Jag kan förklara varför
jag inte dras till (årets) scenarier:
- Är utpräglad kampanjspelare. Har svårt att känna att tradspel är riktigt på allvar om det inte är 5-6+ spelmöten.
- Det är mycket få konventsscenarier jag läst som verkat intressanta. Formen tycks dra till sig rälsning, av den dåliga sorten. Jag har inget emot rälsning i stort, och det finns säkert undantag, men det är den allmänna uppfattningen.
- Jag tycker att det är mycket roligare att prata spel och umgås med rollspelare än att spela rollspel med folk eller SL jag inte känner sedan innan. Jag får inte ut så mycket av att "testa nytt". Jag är därmed inte på konventet för att spela spel, utan för att umgås.
- Det är ganska få scenarier som lyckas locka mig med sin stämningstext. Blod och Pussel ska jag vara spelare i mest för att det är Bortom och Robert, och eftersom vi spelade med Robert förra året. Sen var det väl kanske coriolisgrejen, Luna City Noir... och inte så mycket mer.
- Jag gillar inte fantasy/medeltid, så typ alla fantasy/medeltidsscenarier faller bort mer eller mindre automatiskt.
- Jag gillar inte att vara schemalagd på konvent. Det är lite samma grej som att jag inte ser på TV för att jag inte vill vara låst vid tablån. Jag vill kunna vara flexibel och ta beslut från minut till minut.