DoD Var utökades reglerna för gudomlig magi i Trudvang?

MiltonMan

Veteran
Hej allihopa! Jag har hamnat i ett kaninhål och försöker hitta alla de gamla Trudvang-böckerna (eller skanningar av dem) som inte längre finns i tryck. Jag planerar att använda dem som referensmaterial till min Whitehack-rollspelskampanj.

Det är min förståelse att boxutgåvan från 2006 och jubileumsutgåvan innehåller några regler som är lite tydligare än de engelska Chronicles-böckerna, stämmer det? Jag letar specifikt efter var reglerna för gudomlig magi utvecklades mer i detalj, med fokus på de delar som är mer knutna till världen och dess särdrag.

Materialen jag redan har tillgång till:
  • DoD Jubileumsutgåva (endast världsboken, inte reglerna)
  • DoD 6 Rollspelet Revid
  • DoD 6 Expert
  • Expert Magi
  • EldsjäI
  • Jorges Bestiarium
  • Vildhjärta
  • Snösaga
  • Likstorm
  • Galtevår
  • Eld och Sot
  • Västermark
  • Östhem
  • Mittland
Saknar jag något viktigt? Tack för all hjälp!

Jag har alla här utom galtevår, likstorm och västermark.

Jag har funderat på att skanna av dem men vet inte om man får det rent juridiskt. Kommer i varje fall aldrig sälja dem då de är mig nära hjärtat. Dock rekommenderas tradera. Ser dem OFTA där!

Annars kommer ju strax trudvang världen ut för DoD23!

Last edited:
Det är min förståelse att boxutgåvan från 2006 och jubileumsutgåvan innehåller några regler som är lite tydligare än de engelska Chronicles-böckerna, stämmer det? Jag letar specifikt efter var reglerna för gudomlig magi utvecklades mer i detalj, med fokus på de delar som är mer knutna till världen och dess särdrag.
....
Jag kan inte svara på om reglerna för religioner är tydligare i DoD Trudvang-boxen från 2006 jämfört med Jubileumsutgåvan eller Trudvang Chronicles. Men det var i DoDT som religionerna fick mer spelmekanisk särprägel jämfört med DoD6. Och det var den modellen som levde vidare i senare utgåvor.

Jubileumsutgåvan innehåller dock inte de regler för alfers och dvärgars religion som fanns med DoDT från 2006.

Back