Nekromanti var tar skotten vägen...

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
någon mer som tycker att just höger underarm brukar få ta emot en otrolig mängd kulor? ca 30% när vi spelar.... ngt skumt? Jag får ta och se över mina T10:or...

Pendragon

Vilken färdighet bör användas för att slåss med en avskjuten arm med utfällda slashers (dvs någon ANNANS arm)
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Det är väldigt många i vår spelgrupp som får "nattuggla" eller "hårväxt"

Kul
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vilken färdighet bör användas för att slåss med en avskjuten arm med utfällda slashers (dvs någon ANNANS arm)</I>

Först och främst, armar blir extremt sällan _avskjutna_. Visst, det blir hål i dem, men de ramlar inte av. Sedan, om du skall slåss med den armen så är den mycket slapp, vilket gör att du lika gärna kan slåss med en klase bananer...eller nåt.

/RipperDoc - morbid

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Men om man dödar någon... för att efter att liket har stelnat.. slå av personens underarm... då borde den inte vara slapp? ... jag skulle nog sätta beväpnad närstrid med en svårighetsgrad på Ob4T6 .. :o)

chrull
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Kör man upp ett hagelgevär i armhålan på någon och trycker av borde det finnas en överhängande risk att armen inte sitter fast fullt så bra längre... dessutom var det en cybernetisk arm så den var nog inte så stel heller....

Pendragon- barnförbjuden
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
På en skala från 1 till 37,4 - hur ofta kör du upp ett hagelgevär i armhålan på någon? Enbart för att få tillgång till en avsliten cybernetisk arm med slashers som du vill slåss med... /images/icons/wink.gif

För att ge min subjektiva åsikt om hur det borde vara - om du nu är morbid nog att, på ett eller sätt, slita av armen på någon och sedan slåss med den - så borde det ge någon slags plusmodifikation på färdigheten... spjut?
Tänk på att armen (även en cybernetisk sådan) har en armbåge som är till för att man ska kunna böja armen, vilket skulle kunna orsaka problem ("spjutet" böjer sig).
Så... jag skulle nog föreslå först +Ob1T6 för att man inte så ofta slåss med avhuggna armar, och ytterligare +Ob1T6 för armbågs-problemet.
I och för sig kan man nog spjälka armen med stålskenor så att den inte böjer sig lika lätt - vilket skulle neutralisera den andra svårighetsökningen...

Sedan kommer det största problemet: Hur, i alla falska gudars namn, ska du få armen på ett "praktiskt" sätt? Det är inte så många som går med på att få ett hagelgevär upptryckt i armhålan /images/icons/wink.gif. Det är då man får nytta av en slipad yxa eller något annat väldigt vasst huggvapen. Då återstår frågan, vad i hela friden ska du med en cybernetisk avhuggen arm till - då du redan har ett effektivt vapen som är mycket bättre än armen?

Är inte en brandyxa lättare att få tag på? /images/icons/laugh.gif

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
det var faktiskt en RP som gjorde detta i en vild närkamp mot ett gäng cyberförstärkta hitmen. När du ligger och brottas med nån på golvet så får du oftast nöja dig med att skjuta honom var du kommer åt om du har ett så pass (i det här läget) klumpigt vapen som ett gevär. Anledning till att använda armen var att ammon tog slut och RPn lyckades fumla och slänga iväg hagelbössan när han skulle klubba skurkarna med den... i et sånt läge tar man vad vapen som finns till hands...

Pendragon
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Ah... jasså... fantasifullt :)

Hoppas att mina små tips var till hjälp i alla fall /images/icons/smile.gif.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Ah... jasså... fantasifullt :)

Personligen tyckte jag det var roligare när en RP snubblade i en trappa när han skulle skjuta med en gatling ksp....
Det blev ett par nya RP som fick slås fram sen.... hehehe

Pendragon, sadistisk SL
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Din onding! >:-) [NT]

No Text

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
lol

Normala situationer ni råkar ut för. Men jag ska inget säga. Hur normalt är det att man hoppar fallskärm ifrån en helikopter?? ;-) (Jag är SL).

Robban
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
om du skall slåss med den armen så är den mycket slapp
Nej. Den blev avskjuten vid armbågen (verkar det som), och en bult låser handleden när slasherklorna är utfällda.
Det finns inga leder kvar som kan vara slappa.

/Cernael - kliniskt morbid
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Är inte det lite psykotiskt?
jag skulle kunna tänka mig måååååånga psykoskryss för att slita av en arm på ett dött lik! /images/icons/smile.gif

Smaffy är jag. blä.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
f*n, tänkte inte på det.... eftersom alla RPna har varit soldater och fått en massa psykos för blodiga strider så ger jag dem sällan psykos i strid, pga avtrubbning....
Men det där borde nog gett lite psykos... just den RPn är stressbenägen och får extra psykos också, trist att jag glömde det.... hade vatt kul om han hade fått en liten kill-frenzy där....

Pendragon, ond
 
Top