Nekromanti Var lär man sig om..

Mr Pickadulver

Veteran
Jga bara undrar var folk på detta forumet har lärt sig så mycket om vapen och ammuniton. Jag märkte detta i debatten om skador. Nu är det så att jag oxå vill lära mig om sådana saker. Så alla sidor med sån här information skulle jag uppskatta. Ja, jag har letat men jag kan inte hitta nått. tack på förhand.

smagu

Veteran
Vad vill du veta ? En del kan rabbla sportresulat för de senast femtio åren baklänges andra kan de tekniska data på alla H&K kpistar o automatkarbiner. Det handla om intresse.
Tex utgångshastigheten på H&K MP5K PDW är 381m/s med helmantlad 9mmP ammo(PDW= Personal defense weapon) PDW är föresten mycket omtyckt bland anti-terrorist styrkor.
Används av bla GSG9 (tysk anti-terrorist styrka) .

Låna böcker på biblioteket, köp en vapentidning eller två på pressbyrån, sök på nätet. Testa www.google.com skriv guns /images/icons/grin.gif.

/Smagu

Nån annan

Veteran
Ett annat tips är att spela mkt datorspel, inte spel som "Häst & Ponny" dock.

Mofasa

Veteran
Re: My name...Is ZerXes! [nt]

Han ber ers högvördighet om ursäkt för den GROVA förolämpningen, vilken förövrigt inte ens var avsiktlig.
Nog om detta... groll människor emellan får inte ta upp plats i ett intressant forum som detta!

//Magnus

Tippis

Warrior
<blockquote><hr>Låna böcker på biblioteket, köp en vapentidning eller två på pressbyrån, sök på nätet. Testa www.google.com skriv guns.<hr></blockquote>Nåja, det sista kan ju vara ödesdigert... Med alla sidor man får fram kommer det ju ta ca 1,7 miljoner år att läsa igenom allt...

Biblioteket och en välsorterad tidningsbutik är nog första steget, så du vet vad du ska leta på... Ifall du nöjer dig med helt vanligt PR-material kan du ju gå in på vapen- & ammotillverkarnas hemsidor, men var beredd på allt dösnack bara /images/icons/tonguea.gif

(OBS, Snobbvarning): Sedan kan man ju ta och lära sig lite fysik, så man har ett hum om vad som är troligt och realistiskt också /images/icons/clever.gif... Och så måste man gå med i MKSF(r)