Var konsumerar du film och serier?

Var konsumerar du dina filmer och TV-serier?

• HBO Max

Votes: 27 50.9%
  • Netflix

Votes: 36 67.9%
  • SVT Play

Votes: 33 62.3%
  • TV4 Play

Votes: 11 20.8%
  • Plex

Votes: 5 9.4%
  • Disney+

Votes: 30 56.6%
  • Apple TV+

Votes: 12 22.6%
  • Cineasterna

Votes: 8 15.1%
  • Paramount+

Votes: 0 0.0%
  • Prime Video

Votes: 16 30.2%
  • SkyShowtime

• YouTube TV

• DVD/BluRay

Votes: 13 24.5%
  • Bio

Votes: 15 28.3%
  • "Oklart..."

Votes: 16 30.2%
  • Viaplay

Votes: 3 5.7%
  • Direktsänd TV (TV1, TV2, TV3, TV5, TV8, TV11 etc etc)

Votes: 4 7.5%

• Total voters
    53
Det ställe där jag konsumerar absolut mest videomedia (alldeles för mycket på gränsen till ett störande beroende som går ut över mycket annat jag hellre skulle vilja göra men har svårt att låta bli) är via Youtube, men där kollar jag ju inte film och TV-serier utan först och främst videoessäer, nyhetskommentarer, instruktionsvideos/turorials, popkulturrapportering/recensioner mm.
Samma här! För varje timme på streamingtjänsterna tillbringar jag säkert 5 timmar på Youtube. 95% av det är rollspelsrelaterat.

Samma här! För varje timme på streamingtjänsterna tillbringar jag säkert 5 timmar på Youtube. 95% av det är rollspelsrelaterat.

För mig har det blivit så att jag scrollar runt efter någonting bara för att ha det igång ofta, säkert 50% av tiden är det inte ens något jag är intresserad av, utan kollar (och kanske framförallt lyssnar) på youtube på samma sätt som man förr gjorde med radio.

Jag betalar för alldeles många olika streamingtjänster. HBO, Disney+, Prime, TV4 Play för SHL, YouTube Premium, Apple TV+, Netflix och säkert några fler. Jag vet att jag borde säga upp några av dem för att endast aktivera dem när jag vill se något de tillhandahåller.

Streaming skulle ju göra allt enklare... Men nu sitter jag här precis som innan streaming blev stort med alldeles för stor kostnad för det jag konsumerar. För i ärlighetens namn så tittar jag(lyssnar snarare) på YouTube många timmar per dag och tittar på alla FBKs bortamatcher på TV4 play. Men jag använder de andra tjänsterna högst sporadiskt, men visst att mina barn kanske använder de andra tjänsterna mer flitigt så det blir kanske värt det ändå?

Back