JaDu menar vanlig direktsänd TV?
JaDu menar vanlig direktsänd TV?

Ja, jag har sett lite hos min flickvän, som har Netflix, när jag är där. Men man måste hålla på och sålla, och det verkar inte riktigt gå att filtrera enkelt på vilka språk man vill ha. Plus att det kostar pengar, då. Men ja, absolut, det finns där. Men eftersom det finns så mycket innehåll som läggs ut gratis av olika tv-kanaler har jag inte känt behovet.Netflix är väldigt internationellt. Går även att byta talspråk, vilket jag brukar göra ibland när jag ser tecknat om jag känner att språket inte har rätt stämning. Såg Cyberpunk: Edge Runner med brasiliansk portugisiska, exempelvis.
Det är en fråga om ren praktikalitet, inte någon hipster grej, jag har en fungerande videobandspelare, en massa filmer på band jag inte hittat på DVD o ibland (ex den här o förrförra vecka) hittar man intressanta filmer på VHS.Det kommer säkert någon hipster och säger VHS,
Undviker bio främst på grund av andra biobesökare. Det är nu för tiden inte alls socialt tabu att sitta med mobilen framme under filmen, t.ex. Jag blir så irriterad på folks beteende att jag inte kan uppskatta upplevelsen.Varför är det så länge sedan ni gick på bio?
Jag ska erkänna att jag upplever det ganska sällan när jag går. Kanske har jag bara tur, eller så är jag ouppmärksam.Undviker bio främst på grund av andra biobesökare. Det är nu för tiden inte alls socialt tabu att sitta med mobilen framme under filmen, t.ex. Jag blir så irriterad på folks beteende att jag inte kan uppskatta upplevelsen.
För att svara på frågan: i huvudsak YouTube. Jag hatar plattformen och alla andra techjättar, men många av de bästa contentskaparna (jag hatar uttrycket, men ni fattar vad jag menar) finns där.
Jag kollar just nu på Josh Strifes genomspelning av Morrowind.Ja, jag kollar väldigt mycket på Youtube också. Mer än jag egentligen borde; jag försöker dra ner på det.
Men jag räknar det nog inte riktigt som "film och serier", trots att många videos jag kollar på (t.ex. folk som reagerar på filmer eller tv-serier) har avsnitt som är lika långa som tv-seriavsnitt.
Varför räknar jag My Name is Earl som en TV-serie men inte Ashleigh Burtons 30 minuter långa reacts på Buffyavsnitt? Skumt egentligen.
100%. Folk som krökar och aktivt stör och provocerar andra biobesökare.Undviker bio främst på grund av andra biobesökare. Det är nu för tiden inte alls socialt tabu att sitta med mobilen framme under filmen, t.ex. Jag blir så irriterad på folks beteende att jag inte kan uppskatta upplevelsen.
Jag bor väldigt nära den lilla biografen i Filmstaden i Solna, och där slipper man oftast den värsta publiken, så några gånger per år kan jag gå på bio. Ungefär hälften av gångerna är det ok.