Nekromanti Var köper ni era rollspel?

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Av ren nyfikenhet kastar jag ut denna fråga. Utan något som helst vetenskapligt syfte.

Köper ni era rollspel på nätet eller i (fysisk) butik? Eller av vänner och bekanta?
 

viggo

Veteran
Joined
14 Jan 2009
Messages
46
Nätet för det mesta, kickstarters och oftast svenska nätbutiker.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Spelmakaren eller billigaste näthandeln. ... Jag bor inte i närheten av någon fysisk butik som saluför rollspel. Annars hade man ju föredragit det.
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Är det något specifikt jag är ute efter så kollar jag först om SF-bokhandeln har det, har de vad jag letar efter så köper jag det i deras fysiska butik (så jag kan sitta och läsa mitt nya fynd på tåget hem). Om de inte har det så köper jag det på nätet, oftast från Collector's Point
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
DriveThruStuff (PDF samt Print-on-Demand)
Crowdfunders
Begagnat; Tradera, Ebay och här
SF Bokhandeln (mest via deras webbsida)
Amazon

Och antagligen andra ställen jag förträngt :rolleyes:
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Nästan uteslutande nätet. Beställ, skicka hem. Ingår en PDF kopia av spelet blir jag extra överlycklig.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
1: SF-bokhandeln. Jag vill kunna klämma på boken.
2: Leisure Games. De har allt, i synnerhet de obskyra spelen jag vill ha.
3: Kickstarter. Där skaffar jag alldeles för mycket.
4: Drivethru. För det som bara går att få tag på som PDF.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Landrim;n156743 said:
Är det något specifikt jag är ute efter så kollar jag först om SF-bokhandeln har det, har de vad jag letar efter så köper jag det i deras fysiska butik (så jag kan sitta och läsa mitt nya fynd på tåget hem). Om de inte har det så köper jag det på nätet, oftast från Collector's Point
I princip detta, med Playoteket som alternativ fysisk butik (men SF-bokhandeln ligger nära jobbet, och har en någorlunda webbsida där jag kan se om de har något inne).

Jag är villig att betala för bekvämligheten att kunna köpa saker på lunchen och läsa på bussen/tåget hem från jobbet, men då ska det finnas inne. Om jag måste beställa in spelet kan jag lika gärna köpa det billigare på postorder.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag stödjer vår lokala rollspelsförsöljare Lindhska Bokhandeln (en miniversion av SF-bokhandeln, fast i Örebro) som har rollspel. Försöker göra ett inköp varje månad. Annars så är det på GothCon och via crowdfunders som det blir att jag köper rollspel.

solvebring;n156742 said:
Spelmakaren eller billigaste näthandeln. ... Jag bor inte i närheten av någon fysisk butik som saluför rollspel. Annars hade man ju föredragit det.
Du bor visst i närheten. Tre mil till Örebro är nära. Mvh. Han som tidigare bodde utanför Örebro på liknande avstånd, men gladeligen pendlade in för rollspelsknark.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
1. Fysisk butik: SF-bokhandeln eller Playoteket
2. E-butik
3. Kickstarter/IndieGoGo
( 4. Lulu)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,574
Kickstarter är nog vanligast numera, annars SF-bokhandeln, Collector's Point samt någon enstaka gång DriveThru och Lulu.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Jag köper det helt enkelt där jag hittar det jag vill ha.

Postorder (SFBok, Collectorspoint) eller direkt från hästens mun (typ på Gothcon eller Järnringens butik)
Tradera/Ebay/Amazon/DrivethruRPG
Köp/säljtråden på WRNU
Genom kontakter
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Själv köper jag egentligen alldeles för få rollspel. Men det som jag har köpt har inhandlats från Amazon UK, helt enkelt därför att de inte funnits att tillgå i Sverige.

Borde stötta Sf-bokhandeln här i Göteborg mer och har lite dåligt samvete för det.
 
Top