Nekromanti Var köper man tärningar i Göteborg?

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Sfbokhandeln har inte haft tärningar på flera veckor nu. Elelr iaf inte de som jag behöver. Typ T6or och lite annat. Finns det någon annan butik i stan som säljer tärningar?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Rymdhamster said:
Vicotnik said:
Dragon's Lair ligger väl ändå i Stockholm? Eller har jag rest mellan Göteborg och Stockholm nu i alla dessa år utan att märka det?
Sorry, jag som inte läser. Läste bara var köper man tärningar.
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Poseur said:
Vicotnik said:
Rymdhamster said:
Vicotnik said:
Dragon's Lair ligger väl ändå i Stockholm? Eller har jag rest mellan Göteborg och Stockholm nu i alla dessa år utan att märka det?
Sorry, jag som inte läser. Läste bara var köper man tärningar.
Man köper givetvis sina Gamescience tärningar här

:gremgrin:
"Gamescience"?

Tack men vill gärna klämma och känna på dom innan jag köper. Svårt att få en uppfattning om material och storlek online.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
WhiteWolf said:
Poseur said:
Man köper givetvis sina Gamescience tärningar här

:gremgrin:
"Gamescience"?

Tack men vill gärna klämma och känna på dom innan jag köper. Svårt att få en uppfattning om material och storlek online.
Game Science är högsta kvalitet.
Det är tärningar som inte är tumlade, d.v.s. de har skarpa kanter och hörn.
De går dessutom att köpa i Sverige på alphaspel (förutsatt att Game Science inte lagt ner verksamheten)
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Gamescience Precision dice är typ tärningsnördarnas formel 1 :gremtongue:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,976
Location
Ludvika
anth said:
Game Science är högsta kvalitet.
Förutom allt gjutskägg och märken efter ramarna, ibland mycket inkompentent bortskurna på ett sätt som förstör resten av tärningen, och att siffrorna antingen inte är ifyllda eller så är de ifyllda med en väldigt dålig färg som lätt nöts bort när man använder dem.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Wizard Games och Vasa Gaming har båda tärningar, och är dessutom hyffsat rollspelar vänliga då inte Event pågår, man kan inte bara köpa tärningar, man kan fixa rollspelsgrupp göra karaktärer och diskutera rollspel i båda butikerna.

/Luna Lovegood
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Luna Lovegood said:
Wizard Games och Vasa Gaming har båda tärningar, och är dessutom hyffsat rollspelar vänliga då inte Event pågår, man kan inte bara köpa tärningar, man kan fixa rollspelsgrupp göra karaktärer och diskutera rollspel i båda butikerna.

/Luna Lovegood


Hade totalt missat dessa affärer. Tack!

EDIT: Lite osäker på vad du menar med "är dessutom hyffsat rollspelar vänliga då inte Event pågår"?
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
WhiteWolf said:
Luna Lovegood said:
Wizard Games och Vasa Gaming har båda tärningar, och är dessutom hyffsat rollspelar vänliga då inte Event pågår, man kan inte bara köpa tärningar, man kan fixa rollspelsgrupp göra karaktärer och diskutera rollspel i båda butikerna.

/Luna Lovegood

Hade totalt missat dessa affärer. Tack!

EDIT: Lite osäker på vad du menar med "är dessutom hyffsat rollspelar vänliga då inte Event pågår"?
När magic-turneringar och liknande pågår, finns det inte plats för att hålla på med annat och på sin höjd kan man prata med personalen om att få betala, som i alla spelbutiker som har någon typ av turneringar.

/Luna Lovegood
 
Top