Var hittar jag tokens som passar till Mutant Undergångens Arvtagare?

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Hej,

Jag söker efter tokens som jag kan ha till min kampanj i Mutant Undergångens Arvtagare.

Är det någon som vet var jag hitta sådana resurser som jag köpa eller skriva ut (om det är gratis vill säga)?

Eller finns det någon tjänst på nätet med battle maps som passar till den settingen typ Owlbear Rodeo
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
597
Location
Göborg
Vad är det du vill ha dessa för? Vill du ha bilder för monster etc. att använda på Owlbear eller skriva ut och ha på en utskriven karta? Eller vill du t.ex, ha bloddroppar för att hålla reda på skada etc.?

Jag tycker Pinterest är förvånansvärt bra sätt att hitta bilder, till och med lite bättre än Google. Annars är DeviantArt en bra källa.
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Vad är det du vill ha dessa för? Vill du ha bilder för monster etc. att använda på Owlbear eller skriva ut och ha på en utskriven karta? Eller vill du t.ex, ha bloddroppar för att hålla reda på skada etc.?

Jag tycker Pinterest är förvånansvärt bra sätt att hitta bilder, till och med lite bättre än Google. Annars är DeviantArt en bra källa.
I första hand skriva ut och använda på mitt skrivbord. Vi spelar online via Discord! Jag tänker prova att sätta upp en webbkamera och visa en stridskarta ovan i från. På den kartan vill jag ha tokens som jag kan flytta varefter som striden fortlöper. Det är i alla fall idéen :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
I första hand skriva ut och använda på mitt skrivbord. Vi spelar online via Discord! Jag tänker prova att sätta upp en webbkamera och visa en stridskarta ovan i från. På den kartan vill jag ha tokens som jag kan flytta varefter som striden fortlöper. Det är i alla fall idéen :)
Nu kanske jag missar något i tanken, men roll20 tex har ju stöd för sånt. Man behöver inte köra spelet via det i övrigt (går nog ändå inte med MUA), men där gå det ju lägga upp vilken karta du vill som bakgrund och sedan skapa egna token från valfri bild (via tex https://rolladvantage.com/tokenstamp/).
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Nu kanske jag missar något i tanken, men roll20 tex har ju stöd för sånt. Man behöver inte köra spelet via det i övrigt (går nog ändå inte med MUA), men där gå det ju lägga upp vilken karta du vill som bakgrund och sedan skapa egna token från valfri bild (via tex https://rolladvantage.com/tokenstamp/).
Har tänkt på flytta kampanjen till Roll20 men stoppades av att inte MUA finns med, och visste inte att man kan göra som du tipsar om :)

Men känner ändå att jag helst vill ha en spelplan på mitt skrivbord och använda tokens som jag skriver ut själv på spelplanen och via webbkamera visa den för mina spelare.

Har på tok för många tjänster, appar och program som det är idag och orkar liksom inte med en till (att lära mig en till).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Har du funderat på att göra tokens av "skrot"? Bultar, muttrar, kapsyler, pluggar klippta från trasig elektronik och annat som mutant-karaktärer skulle kunna tänkas hitta?

"OK, gruppens ledare är kronmuttern, soldaten är kupolmuttern, spionen är vingmuttern. Ni möter en robot, den här kapsylöppnaren, och en vakt, säkerhetsnålen."
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Men känner ändå att jag helst vill ha en spelplan på mitt skrivbord och använda tokens som jag skriver ut själv på spelplanen och via webbkamera visa den för mina spelare.
Upp till dig så klart. Med roll20 kan dock spelarna själva flytta sina tokens, så det sparar ju lite tid mot att de ska förklara för dig istället.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Med roll20 kan dock spelarna själva flytta sina tokens, så det sparar ju lite tid mot att de ska förklara för dig istället.
Jag har lärt mig att uppskatta kartfunktionen i Roll20. Tycker annars att miniatyrer och kartor med rutnät stör inlevelsen i spelet. När man spelar digitalt och inte har det fysiska rummets möjligheter att snabbt skissa på ett papper, peka och gestikulera är det dock bra med en tydlig karta som gemensam utgångspunkt.
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Har du funderat på att göra tokens av "skrot"? Bultar, muttrar, kapsyler, pluggar klippta från trasig elektronik och annat som mutant-karaktärer skulle kunna tänkas hitta?

"OK, gruppens ledare är kronmuttern, soldaten är kupolmuttern, spionen är vingmuttern. Ni möter en robot, den här kapsylöppnaren, och en vakt, säkerhetsnålen."
Smart idé men lite för mycket just nu. Men jag behåller idén till framtiden :)
 
Top