Nekromanti Var hittar jag kvinnliga fantasytennfigurer?

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Vet inte om detta är rätt forum, men försöker i alla fall. Jag skulle vilja få tag på kvinnotennfigurer inom fantasygenren. De ska helst se ut om "vanliga" äventyrare. Kanske någon magiker, någon som strider med svärd, någon som skjuter med båge etc. Hederlig "svensson-fantasy" eller "low fantasy" helt enkelt! Inga ormar som kryper ut ur munnen, inga sjufärgade mohikanfrisyer och inga damer som springer runt i enbart trosor&bh i grottgångarna.

Har sökt på nätet men med överraskande klent resultat. Vet inte om det är jag som är för dålig på att söka eller om det helt enkelt är omodernt att ha tennfigurer till rollspel och äventyrarbrädspel. Någon som vet någon sida där man kan beställa tennfigurer av den sort jag söker? Det behöver inte vara nya figurer utan kan också vara begagnade, målade figurer.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Köpte nyss ett paket från www.15mm.co.uk där några av figurerna jag fick med skulle kunna vara kvinnor. Men dessa är ganska små.
Vet en annan sida som har en ganska stor variation av människor, men där är tyvärr de flesta kvinnor mer eller mindre nakna. Kan inte komma ihåg/hitta sidan nu däremot...
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Det beror förstås på vad du är ute efter. Reapers Bones-serie har en del (billiga) i 28mm-skala om man gillar måla-direkt-på miniatyrer som kan behöva kokvatten-böjas lite i svärdsväg, men har också en hög i mer traditionell tenn. Det kan vara lite knepigt att hitta en riktigt bra dock.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Reaper har en massa figurer till bra pris, några utan ringbrynjebikini till och med!
Annars har jag nyss fått upp ögonen för Red box gaming, dom gör miniatyrer i 28mm skala. Miniatyrerna har dock väldigt "realistiska" proportioner, mer liknandes Infinity än Warhammer.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Har nu gjort ett försök att beställa tre figurer från The Dice Bag Lady och håller tummarna för att det ska fungera. Kanske jag som är omodern men det känns ju lite osäkert att langa ut pengarna i cyberrymden och vänta in grejer från ett annat land. Någon som testat att beställa därifrån och vet hur lång tid det tar innan figurerna kommer?
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Större delen av alla karaktärer från Terry Pratchets Discworld finns som tennfigurer (ganska många kvinnor), somliga mer funktionella än andra. Jag såg dem på SF-bok i GBG.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag beställde en osorterad hög från Dice Bag Lady, och nån gång i framtiden lär jag beställa en hög till.
 
Top