Var hittar jag bra husregler?(inga spoilers tack)

Recca

Queen of all that is good and evil
Jag är spelare i Symbaroum. Skulle gärna hitta något ställe med kul husregler, gärna kring förmågor eftersom många i böckerna är lite o_O. Men jag vill till varje pris undvika spoilers eftersom jag inte spelleder och jag avskyr spoilers, så jag vågar inte söka i trådarna här.

Last edited:
Usla tycker jag är ett hårt ord. Personligen gillar jag spelet som det är.
Här är en tråd där en användare delar sitt helt nya system till Symbaroum.

Annars är ju Symbaroum-systemet väldigt enkelt att hacka. Allting är ju bara ett slag under färdighet med eventuell modifikation. Det är inte så många rörliga delar så man kan lägga in lite vad som helst utan att det förstör något.

Är det bara fler förmågor du vill ha så borde det inte vara så svårt att snickra ihop något eget tillsammans med spelledaren.

Usla tycker jag är ett hårt ord. Personligen gillar jag spelet som det är.
Här är en tråd där en användare delar sitt helt nya system till Symbaroum.

Annars är ju Symbaroum-systemet väldigt enkelt att hacka. Allting är ju bara ett slag under färdighet med eventuell modifikation. Det är inte så många rörliga delar så man kan lägga in lite vad som helst utan att det förstör något.

Är det bara fler förmågor du vill ha så borde det inte vara så svårt att snickra ihop något eget tillsammans med spelledaren.

Jag tänker att jag använde ordet usel på ett lite raljant och generaliserande sätt. Sanningen är ju mycket mer nyanserad än vad ett ord rimligen kan beskriva och det var kanske lite burdust att annonsera en sådan åsikt på det sättet. Ska se om jag kan ändra lite på inlägget... Om det inte går så får det stå för min elakhet.

Sen så har vi ju arbetat rätt mycket och fått ihop väldigt många nyskapade lösningar i vår spelgrupp vilket är jätteroligt eftersom det utvecklat våra karaktärer i olika riktningar. Det jag framförallt hoppas på är att få lite inspiration på smarta och spännande lösningar på främst förmågor eller liknande. Sen är det ju roligt att stilla en nyfikenhet kring hur andra har valt att husregla förmågor. Tack för att du länkade Rickards tråd, jag ska absolut titta på den. :)

Back