Efter att jag nyligen satt mig in något i Eons värld gör jag följande reflektion; Det kryllar av mastiga och välskriva moduler till spelet men var katten finns de mastiga och välskrivna äventyren och kampanjerna? Jag är medveten om att många föredrar att använda sig av modulerna för att skapa egna äventyr, men för egen del har jag varken ork eller tid till detta. Det som står i regelböckerna och atlas boxen är mer än tillräckligt. Har läst Diamantäpplet (som ingick i Eonboxen) och det fungerar kanske som introduktionsäventyr till nybörjare i rollspelsammanhang, men som "gamling" kändes det inte alls intressant. Någon som vet om vi någon gång kommer att få se en kampanj i stil med exempelvis "Enemy Within" till Eon. Med tanke på hur mycket engagemang och arbete det läggs ner för att skapa välskrivna moduler så torde det inte finnas brist på kompetens. Eller ska jag kapitulera och inse att jag köpt ett spel där man för evigt kommer att vara dömd till eget äventyrsskrivande i högar av moduler?