Nekromanti Var det serverproblem igår or is it just me?

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Igår, vid tre olika tillfällen, fick jag felmeddelanden när jag försökte ansluta till servern - den "slutade svara" eller "svarade inte i tid". (Vet inte exakt vad skillnaden mellan dessa två felmeddelanden betyder, om något, för analysen men det var de två som gavs iaf.)

I två av fallen höll jag precis på att posta ett PM, om nu det kan påverka ev databaskopplingar.

Det tog ung 30-40 minuter innan jag kunde få upp forumet igen.

Eftersom ingen annan ställt frågan och jag inte såg några meddelanden etc antar jag att detta kan ha varit något som bara drabbade mig - och gissningsvis då pga PM-skickandet. (Det kändes lite som en variant på "arbetar-buggen" nämligen, men som kanske blir allvarligare om det gäller PM?)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Det var inte bara för dig, jag upplevde också störningar i kraften.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Inget jag upplevde. Men posta gärna här eller på Facebook om det dyker upp igen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Vicotnik;n209287 said:
Vilken tid var det ni märkte av problemen?
Nånstans mellan 00.30 och 01 har jag för mig ett av tillfällena var.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Jag var mer morgonpigg är forumets server en dag tidigare under veckan men inte säker på vilken. Tisdag eller onsdag kanske.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag fick också meddelande om att servern inte svarade igår och kunde inte ens få upp sidan. Tror det var runt 19-20 nån gång.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jag tycker jag stöter på detta till och från. Har alltid avskrivit det som "vb5" :)

Ska börja logga tider och rapportera från om med nu.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag fick samma felmeddelande vid 19.25 (Då frågade jag Krille om forumet var nere) Nån timma senare funkade det igen. Fick samma felmeddelande på fredag förmiddag också. Vid halv elva-tiden.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Vår serverleverantör hade tydligen problem med en UPS (reservkraft) under gårdagen och natten, vilket bland annat resulterade i att nätverksutrustning hos dem inte fungerade som det skall. Det ska nu vara åtgärdat.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
En av gångerna var ungefär 19-20-tiden, som flera andra märkte av. Den sista var nog omkring midnatt-01, för bland det sista jag gjorde efter det var att posta när det var igång igen. Och den tredje gången var nog någonstans mittemellan de två tiderna, om jag inte minns alldeles galet.

Borde ha antecknat tiderna istf att bara svära framför datorn (och slita med ett python-script som inte ville sig...)
 
Top