Nekromanti Var det någon som såg?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag var just ute med hunden en sväng nu före läggdax. Det var rätt molningt, så jag tyckte det var lite konstiga ljus på himlen. Gulaktiga, som stjärnfall men mer långvariga, och lite långsammare. Någon mer som sett något? Någon aning om vad det kan vara?

Edit: Klockan var väl 22:05 ish.

Edit 2: Vimes såg ljus 22:10 i Västerås.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Här, i Västerås, såg jag det kring 22.10 snarare. Men du menar att det inte var som stjärnfall egentligen? För det var vad jag tänkte: stjärnfall, kul! Jag har aldrig sett något förut. :gremblush:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
AndersG said:
Det var inte det där rymdskrotet det pratades om?
Jag är inte övertygad, jag såg minst fyra sådana där ljus. Och det var väl bara ett rymdskrot? Fast det är klart det kanske har fallit sönder i mindre delar?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Vimes said:
Här, i Västerås, såg jag det kring 22.10 snarare. Men du menar att det inte var som stjärnfall egentligen? För det var vad jag tänkte: stjärnfall, kul! Jag har aldrig sett något förut. :gremblush:
Kanske. Hur långt syns stjärnfall? För det kan inte vara samma som jag såg. Vi är ju 90 mil från varandra, ljuset borde färdas den sträckan på bråkdelen av en sekund, men om våra tidsangivelser stämmer tog det fem minuter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
När jag var en liten nördpojke på 10-12 år var en av mina högsta drömmar att hitta en rymdsten. jag brukade fantisera om att den slog ner i skogen i närheten av där jag bodde. Men runt 14-15 läste jag "Färg bortom tid och rum" sedan dess har jag inte varit lika sugen längre :gremeek:

Nån som hört nått om något nedslag? Om det syntes så länge borde det väl inte bara brunnit upp i atmosfären, eller hur funkar det?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Skall vi leka konspirationsteoretiker så kan jag tillägga att min jobbarpolare är ruggigt sliten, han kom visst hem vid fyra i morse. Han är med i hemvärnet och de hade vaktat någon gård ute i obyggden sedan natten mellan lördag och söndag. Men nu på morgonen hade polisen kommit och tagit över. Tror det är dax att hämta en kopp kaffe till åt honom. :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Men vafan?

Jag snackade med en kompis idag som hade spelat in det på film. Han har en så'n där fräsig hightec-kamera med lågljusfunktioner och allt, som han använder på sitt jobb. Fick riktigt snygga bilder, menade han. Han laddade upp dem på YouTube och skickade mig länken, men när jag kollade upp det var videon nedplockad för "brott mot användarvillkoren". Öh? Han spelade ju in videon själv, förfan!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Kan du höra med honom om man kan få en nedladdningslänk eller så? Kanske Dropbox, om det är en stor fil?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jo. Jag såg också. Loke blev helt knäpp. (Min hund alltså) Och djursjukhuset hade visst blivit helt nerringda.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
wilper said:
Kan du höra med honom om man kan få en nedladdningslänk eller så? Kanske Dropbox, om det är en stor fil?
Han svarar inte i telefon just nu, men jag kan ta upp det med honom när jag träffar honom imorgon.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
wilper said:
Skall vi leka konspirationsteoretiker så kan jag tillägga att min jobbarpolare är ruggigt sliten, han kom visst hem vid fyra i morse. Han är med i hemvärnet och de hade vaktat någon gård ute i obyggden sedan natten mellan lördag och söndag. Men nu på morgonen hade polisen kommit och tagit över. Tror det är dax att hämta en kopp kaffe till åt honom. :)
Vad var det han vaktade på gården?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Det var tydligen hysh, och han ville inte säga något. Jag förmodar att det dyker upp i NSD eller Kuriren om någon dag, hemligheter har en tendens att göra det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
w176 said:
Jo. Jag såg också. Loke blev helt knäpp. (Min hund alltså) Och djursjukhuset hade visst blivit helt nerringda.
Intressant, jag kan inte påminna mig om att Cesar reagerade på något ovanligt vis alls, han är dock döv och halvblind vid det här laget.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Genesis said:
Han svarar inte i telefon just nu, men jag kan ta upp det med honom när jag träffar honom imorgon.
Han kom inte på träningen heller. Har inte hört något från honom. Jag börjar bli orolig.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag såg själv inte det men jag hörde några kompisar snacka om det idag. Tror nog jag ska maila en av dem, ska se ifall jag hittar mailen bara.

Edit: Hittade honom, han är ju tydligen medlem här också. Min kompis, har slängt iväg ett mail, återkommer imorgon, han brukar vara snabb med att svara.
 
Top