Nekromanti Var blir alla rollspel av?

panurg

Veteran
Joined
4 Aug 2000
Messages
65
Location
Norge
.......seigere en glass i mitt tilfelle.Du er ikke alene om et kjempeprosjekt.

Panurg
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
har själv skrivit 50 sidor utkast på mitt... det blir uppskattnigsvis 150-180 sidor innan det är klart... sen ska ju alla rollspelspolare såga det med fotknölarna också (så att man knäcks och vill göra om över hälften)... och visst tar det lång tid att göra rollspel.. varje "kvalitetssida" tar evigheter.. tror att jag är "klar" om knappt 2 år, ungefär (samtidigt som jag avslutar min systemvetenskapliga utbildning på universitetet)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Ögjl och Yggdrasil hankar sig framtå lite sporadiskt, men dom gör jag ändå mest för mitt eget höga nöjes skull, så dom får bli klara när dom blir det.

När det gäller CCC så ingår jag ju bara i en större grupp, så där är jag inte ensam ansvarig för att det ska tuffa på. Jag får härma Risings svar här: när jag kommer loss, då kommer jag loss ordentligt.
 

darker

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
119
Location
Uddevalla
som så många andra är jag inte klar ännu... de flesta "större" rollspel tar flera år att skriva och under tiden så tappar säkert många både ork och lust, för att ta upp det igen en tid senare... då och då, publiceras rollspelen här: den som lever får se...

preliminärt borde mitt spel vara korrekturläst och klart omkring nyår, håll utkik då! :)

mvh
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,821
Location
Göteborg
Något om mitt projekt...

Tja, jag håller på och skriver på mitt Spejs. Innan det har jag klurat och förkastat ett tiotal olika rollspel som aldrig kom förbi första antecknings-stadiet.

Spejs (hjälp mig med ett bättre namn!) tror jag dock att jag kommer att färdigställa. Det är inte så stort (kommer väl att sluta på typ 20-25 sidor), med ujujuj vilken kvalitet! Det hela baseras egentligen på Risingprincipen. Det är inte så stort, inte så detaljerat, inte så buggfritt, inte så avancerat... Men oj så innovativt originellt!

Kort förklaring för eventuella intresserade:
Någon gång under den Svenska stormaktstiden flydde sagovarelserna ur de Svenska skogarna, tillsammans med en del människor, ut i rymden. Nu har de koloniserat en massa planeter och slåss mot rymdmonster, utforskar planeter och åker karusell långt bort i en annan galax. Rollspelet utspelar sig år 1732.
 

darker

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
119
Location
Uddevalla
Re: Något om mitt projekt...

Spejs (hjälp mig med ett bättre namn!)

Varför inte Trollrymden eller Sagornas planet, Tomtar ifrån Tellus eller Saturnus Tomtarna (mmm... glögg!)... eller Universial Trolls! :gremgrin:

Humm... låter som en roligt spel annars! :gremlaugh:

mvh
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: Något om mitt projekt...

Krig i tomterymden...Star Troll TNG (alt TOS)...

Jag menar vad vet jag?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
The Original Series [ANT]

Förkortningen används huvudsakligen om Star Trek-serierna från 60-talet, för att skilja dem från Star Trek: The Next Generation (TNG), Star Trek: Deep Space 9 (DS9), Star Trek: Voyager (kort och gott Voyager) samt Star Trek: Enterprise (kort och gott Enterprise).
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
"...var blir alla rollspel av?"

De är på gång....

på min hemsida kan man läsa lite om pågående projekt, men den är ganska dåligt uppdaterad....

Kabal är typ 80-90% klart
Glödhymn har lagts på is
och Sisu har startat om ock är fortfarande på ett ganska vältvecklat koncetstadie...

"kanske p.g.a. jag är ensam om ett jätteprojekt"

du är inte ensam om att vara ensam på stora grejer....
Mitt senaste projekt har snart ett halvårs skrivande på nacken, mitt äldsta snart ett år...
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
En följdfråga:

lite OT, kanske, men...

hur många av rollspel.nu's gratisrollspel har blivit utvecklade på detta forum?

--och--

hur många har plner på att lägga ut sina spel på siten?
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Re: En följdfråga:

Inte bestämt än om jag ska lägga upp mitt spel på internet överhuvudtaget men gör jag de så blir nog de ganska klart här.
 

kos

Veteran
Joined
30 Oct 2002
Messages
6
Ett ypperligt sätt att sprida sitt rollspel är väl att sicka det till www.rollspel.nu så de kan sprida det vidare till andra. Jag har skrivit ihop Ludimus. Ludimus är baserat på d20-systemet. Det som saknas just nu är en snygg layout, bilder, kartor osv. Tyvärr är jag själv ingen höjdare på de detaljerna så det blir nog inte av att jag någonsin fixar till det.

Jag tycker nog att det inte finns något enstaka rollspel som helt faller mig i smaken. Det finns alltid regler som jag tycker är dåliga eller för svåra att använda. Jag tror att det är därför endel försöker sig på att skriva ett eget rollspel.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
"kreativitörer (finns det ordet?)"

Nä, men det finns ett ord som heter kreatörer.

Det är alltid svårt att vara själv om ett projekt, men jag tycker att detta forum är ypperligt när det gäller att få hjälp med ett projekt.
Jag har själv flera olika projekt, och visst lägger jag en del på is, men jag lägger ytterst sällan ner något helt och hållet. Ibland får ett projekt vila, till förmån för något annat, och ibland får alla projekten vila till förmån för resten av mitt så kallade liv.
Jag har hur som helst kommit så långt att jag har fixat ihop en hemsida där mina projekt nu håller till, tillsammans med lite andra saker. Nu var det ett tag sen jag uppdaterade hemsidan, men snart blir det väl ett ryck igen. Måste se till att webring-koden funkar som den ska, ska fixa en annan räknare, plocka bort lite saker, lägga till lite annat, osv...

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Hemska människa!

Satsa på Glödhymn!

"Mitt senaste projekt har snart ett halvårs skrivande på nacken, mitt äldsta snart ett år"

Amatörer...jag har hållit på med Andor i flera år nu. Hur många vet jag inte...har tappat räkningen.

/Skuggvarg
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Amatör? Nehe du! Eller.. ja, egentligen.. :)

Alla som inte tjänar pengar på det är ju egentligen amatörer, men det var inte det jag menade.. :gremwink:
Vad jag menade är att jag är imponerad av Mask som faktiskt GÖR KLART sina rollspel!
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Are you impressed? I am enpräst.

Jo du...det är ju en bedrift bara det, att göra klart eländet. Det ska han (inte Han!) ha credit för!

/Skuggvarg
 

stormumriken

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
73
Location
Jönköping
Kan bara svara för mej själv... på grund av att jag nyligen kom in på högskola så hamnade mina projekt på hyllan, och ligger nu där och samlar damm bland allt annat skräp (bokstavligt talat). Vi får väl se vad det blir av dom i framtiden.
 

Apleif

Veteran
Joined
19 Jul 2001
Messages
41
Location
Borlänge
Re: En följdfråga:

Jag håller själv på med ett projekt tillsammans med en kille från Kanada och en kille från Israel. Våra planer är att ge ut grundregelsystemet gratis på internet, samt som en tryckt kopia för en billig penning. Därefter kommer vi att sälja de flesta supplementen som tryckta kopior, och de kommer inte att finnas tillgängliga gratis. Allt detta på grund av att vi inte vill låta folk köpa grisen i säcken, men samtidigt kunna få en tryckt kopia av grundreglerna om de nu vill det. Om man ger ut grundreglerna så vet folk (förhoppningsvis) vilken kvalitet det innehåller, och således och vilken kvalitet supplementen bör innehålla. Vem vill betala för ett spel där hälften av orden är felstavade, och de som inte är felstavade är felformulerade? *Kikar snett på Eon/Neotech*
 

Apleif

Veteran
Joined
19 Jul 2001
Messages
41
Location
Borlänge
Re: Något om mitt projekt...

Det låter helt klart originellt. Var vänlig skicka mig ett PM när det börjar närma sig ett komplett system. :gremwink:
 
Top