Nekromanti Var är Codex?

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Jag har inte fått den Codex som skulle komma ut i början på April. Inte heller codexportal.com fungerar. Vad är det som har hänt?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det senaste jag hörde var att Portal som ligger bakom Codex och en del annat har gått i konkurs. Förhoppningsvis så kommer killarna bakom Codex att försöka rädda tidningen. Hur det än går så bör man nog räkna med att nummer 14 blir kraftig försenat om det alls kommer ut.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Det senaste jag hörde var att Portal som ligger bakom Codex och en del annat har gått i konkurs. Förhoppningsvis så kommer killarna bakom Codex att försöka rädda tidningen. Hur det än går så bör man nog räkna med att nummer 14 blir kraftig försenat om det alls kommer ut.

Åh, vad roligt!
Jag har precis betalt in min prenumeration utan att ha hunnit få ett enda exemplar...

Ironiskt nog hände PRECIS samma sak med gamla 'Saga'. Efter fem-sex nummer, där det i VARJE nummer kunde läsas att "Nu går det verkligen jättebra! Vi blir bara större och större!", så betalade jag min prenumeration. Efter det så var det INGEN som visste vart tidningen tagit vägen. Inte ens NeoGames kunde svara på det, trots att de samarbetade. Efter ett halvår gav jag upp, men jag har fortfarande inte fått reda på vad som hänt...

...kanske borde jag sluta betala in prenumerationspengar? Kan det vara så att mina pengar är förbannade? /images/icons/crazy.gif
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Kan du meddela mig nästa gång du tänker prenumerera på något.
Så jag kan säga upp min prenumeration i tid.


Det kan jag göra... /images/icons/crazy.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Följande rasade ner i min brevlåda idag.

---8<----

Vad händer med Codex?

Codex nr 14 har blivit rejält försenad och förväntas nå butik i slutet av maj. Detta har flera orsaker, men framför allt har den tidigare huvudägaren Portal Marketing AB haft ekonomiska problem. Codex blev idag, 2002-04-12, friköpt från Portal Marketing AB och kommer att fortdriva verksamheten.
Prenumeranter kommer naturligtvis att få de nummer man har betalt för, och vi ber om ursäkt men också om förståelse för att vi inte under denna period har haft möjlighet att ge ut Codex. Vi ser framtiden an med tillförsikt och vi hoppas få fortsätta leverera Sveriges tyngsta spel & fantasytidning till våra läsare utan fler avbrott.

Redaktionen / Codex

---8<----

Hoppas det säger något i alla fall.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag hade precis förlängt min prenumeration och skulle antagligen få min första artikel publicerad så jag lider med dig./images/icons/sad.gif

"...kanske borde jag sluta betala in prenumerationspengar? Kan det vara så att mina pengar är förbannade? "

Ska du ändå kasta borta pengarna så kan du ge dem till mig istället./images/icons/smile.gif
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Förbannelse [ot]

"Ska du ändå kasta borta pengarna så kan du ge dem till mig istället."

Men alla tidningar han skickar pengar till dör ju! Vill du verkligen ha dem?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Förbannelse [ot]

Men serru, Walle är ju ingen tidning...


Storuggla, är inte en tidning han heller
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förbannelse [ot]

"Men alla tidningar han skickar pengar till dör ju! Vill du verkligen ha dem? "

Jag kan ju alltid använda dem till att köpa tidningar som jag inte tycker om. Till sist så blir det bara bra tidningar kvar./images/icons/smile.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förbannelse [ot]

"Men serru, Walle är ju ingen tidning..."

Hur vet du det? Jag kanske är en gammal sliten Sinkadus som fått liv efter att ha legat längst inne i ett skåp tillsammans med gamla kaffefläckade rollspelsgrejor under flera år.

"Storuggla, är inte en tidning han heller "

Åjo, en sliskig tantsnusk tidning av värsta sort./images/icons/smile.gif
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Förbannelse [ot]

"Jag kanske är en gammal sliten Sinkadus som fått liv efter att ha legat längst inne i ett skåp tillsammans med gamla kaffefläckade rollspelsgrejor under flera år."

Det är ju ett koncept, förstås o_O

Undrar om man ska använda det i en Kult-kampanj ^_~
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Förbannelse [ot]


Undrar om man ska använda det i en Kult-kampanj ^_~


Du... gör inte det. ^^;;


Storuggla, blir skraj av blotta tanken
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förbannelse [ot]

"Undrar om man ska använda det i en Kult-kampanj ^_~ "

"Den muterade Slitz-tidningens återkomst - nu ännu sliskigare". Var rädd, var mycket rädd!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förbannelse [ot]

"Storuggla, blir skraj av blotta tanken "

Om du blir skraj av blotta tanken tänk då så hemskt det måste vara att spela./images/icons/smile.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Förbannelse [ot]

Så sant, så sant. Jag drar tillbaka mitt huga och sållar mig till lovsången! Leve den levande tidningen som... näe.


Storuggla, vill inte
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förbannelse [ot]

"Storuggla, vill inte "

Kom igen nu. Finns det någon lömskare eller mer vidrig skurk än den gamla klistriga Lektyrtidningen som återvänt ifrån de döda?/images/icons/smile.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Förbannelse [ot]

Finns det någon lömskare eller mer vidrig skurk än den gamla klistriga Lektyrtidningen som återvänt ifrån de döda?

Ja. Den gamla klistriga Din Trädgårdtidningen som återvänder.


Storuggla, inte klistig
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Men allvarligt talat [ot]

Det skulle nog fungera med levande tidningar, om idén körs ett par varv i min hjärna. Tänk dig att rollpersonerna lägger märke till att en tidning ligger uppslagen på ett bord, och att den tycks bläddra fast det inte blåser eller något o_O De kanske tror att det är ett spöke som försöker visa dem något, fast det i själva verket är tidningen själv! O_O

Jag minns att jag skrev en novel om ett hus där listerna fått liv, men den var inte så bra, så jag kanske inte ska använda den som exempel o_O
 
Top