JohanL
Champion
Jag fick just Nej på det.Det kan inte tänkas vara Francoise Rene Chatauebriand? Som jag endast minns på grund av hans fantasitska efternamn?

Jag fick just Nej på det.Det kan inte tänkas vara Francoise Rene Chatauebriand? Som jag endast minns på grund av hans fantasitska efternamn?
Tvåhundra år fel, typ.För det är inte han Descartes va?
Har ingen aning om när han är ifrån men han låter fransk.
Sverige har producerat många fantastiska ingenjörer, vill jag påtala.Tvåhundra år fel, typ.
Sveriges största bidrag till filosofins historia är fö att vi dödade Descartes. Eller vårt klimat i alla fall.
Jag vill slå ett slag för Uppsalaskolan. Sverige var, bäst jag vet, det enda land som gjorde upp med Hegel oberoende av britterna (i alla fall på ett sunt analytisktfilosofiskt vis).Sveriges största bidrag till filosofins historia är fö att vi dödade Descartes.
Min bra gissning nu, funkar inte den ger jag upp:
de Maistre
Hmm är vi säkra på stt det inte är en lich- eller möjligeh en highlandersituation?Tvåhundra år fel, typ.
Give me priests who are fat and corrupt and cynical [...] the sort who like to sit on soft satin cushions, nibble sweetmeats, and diddle little boys. It’s the ones who believe in gods that make the trouble.
Hmm är vi säkra på stt det inte är en lich- eller möjligeh en highlandersituation?
Det är ju väldigt likt en replik ur Shakespeare's Julius Ceasar, men där handlar det om senatorer...Nästa:
BorgiasNästa: