Nekromanti Vapenlista ?

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Hejsan nu har jag och mina kompisar kommit till den punkt då vi ska göra vapenlistor till vårat rollspel men vi kommer inte på något. Rollspelet utspelar sig under andra världskriget men verkligheten som folk föreställer sig är en helt annan än den riktiga. Om ni skulle vilja skriva in en massa vapen som man använde under andra världskriget så skulle vi vara oändligt tacksamma. :)
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Eller så kör ni på lite mer abstraherade vapen i stil med hur nWoD gör det.

Stor pistol, liten pistol, k-pist, automatkarbin och skiter i olika modeller och sånt som mest bökar till det. Lite beroende på hur viktigt ni tycker det är att det finns skillnader mellan en luger och en smith and wesson puffra samt hur detaljerat ert system är. I många system (gärna lite äldre) så ser man uppräkningar på en massa olika vapen men det är mycket mycket små skillnader mellan dem då det bara finns ett fåtal stats för vapen att ratta på och då tycker inte jag det är värt besväret att läsa sida upp och sida ner med pistoler som gör 3t6 i skada :)

Cog.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Japp, jag skulle gjort som Måns beskriver.
Möjligtvis kan man ju dela upp dem i liten, mellan och tung pistol eller så
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Är man vapenfanatiker alá Neotech eller Mutant Chronicles går det såklart INTE att göra som fjant world of darkness och ha "tung pistol" och sen låtsas som om alla tunga pistoler har 7+1 (många som laddar sin pistol så tror ni?) patroner.

Ska ni ha vapen till ALLA krigande nationer? Kommer alla spelarakaraktärer alltid vara från x eller y land?

Ta typ en revolver, en automatpistol, ett k-pist, etc för varje krigsförande nation om det behövs så många. Gör alla japanska och italienska vapen något sämre än de andra.
Klart!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Spelar man soldater i ländernas arméer, eller agenter, eller motståndsrörelsen?
Är det över hela världen?

Spelar man soldater på finska sidan av finska vinterkriget måste man ha med molotov cocktail.
Spelar man norska motståndsrörelsen måste man ha med:
https://en.wikipedia.org/wiki/Welrod
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Vi tänkte att alla karaktärer är från Sverige från början (såvida inte SL vill något annat) men om spelarna är i Japan så måste dem ju kunna ha japanska vapen till exempel. Man är Soldater i Någon armé. Det kan SL bestämma. Men i Testäventyret så kommer man vara rebeller från Tyskland.
 
Top