Nekromanti Vapenfixering

Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Är det bara jag eller handlar väldigt många trådar på detta forum om vapen? När jag kollar de senaste trådarna så handlar åtmistone hälften om vapen, vapentillbehör, ammunition etc.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Eraser

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
15
Location
Östersund
Ja men Neotech är en slags perverterad våld&vapenfixering. en mycket lyckad sådan. ett underbart spel

Eraser //
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag vill inte riktigt hålla med om Erasers definition. Jag hävdar att det finns ett antal mer eller mindre normala vapenfetischister och -wannabes ute i landet som desperat söker efter ett sätt att uttrycka sig. Neotech är det det hitills bästa alternativet (alla vet att lumpen inte gör åtminstone wannabes särskilt glada ;-)).
Sedan gör Neogames sin plikt (eller försöker) och mättar de hungriga massorna med vapen, bara för att kunna hjärntvätta dem och bygga en armé som skall göra sig känd för: *trumvirvel* Blodbadet i Rosenbad!

/RipperDoc - filtrera gärna bort det oseriösa, och se om nåt blir kvar

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
filtrering lyckad.
Det som blev klar blev:

vet att lumpen inte gör *missing word?* särskilt glada

chrull - knäcker extra som maskin...


.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Jag vet inte...
men jag skall tamej*** fixa så att min spelgrupp iaf blir av med denna fixering vid skjutvapen...

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag brukar själv argumentera att skall man köra våldsamma spel, skall man köra dem efter att någon uppfunnit automatvapnen, eftersom det är roligare att vålda med dylika...
NeoTech är det enda spelet på svenska (och som har ett eget forum) där man kan ha koola megavapen, så att de som gillar sådant dras hit är inte så konstigt. OK, det finns Western, men har inte det forumet en del gunslinging-diskussioner också?

Nightowl, punslinger

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 
Joined
13 Dec 2000
Messages
17
Location
Malmö
Du är inte den första som uppmärksammat det. Men de som följt våra inlägg, vet att vi är mot det mesta :)

Men det är mycket intressant att disskutera och man får nog erkänna att vapenfetischismen är ganska överskuggande i inläggen om Neotech.

Mvh

?
 

JorreDeMojjaS

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
47
Location
Inne I Bouchen
<I>Det är väl kulorna som dödar... funderar...??<I>

Njaa.. man kan allt döda med att vapen utan kulor oxå ...det beror sig på hur man använder vapnet =)
 
Top