Nekromanti Vapenfavoriter?

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Favoritvapen:

1: Slagsvärd
2: Korpnäbb
3: Stridsgissel
4: Stridsyxa

Det är bara mesar som använder avståndsvapen(dock får man kasta sina svärd in i motståndaren.)

Mvh
Schesuz
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Ok mina favorit vapen är...

1. Tvåhandsyxan (Har altid tyckt om detta vapen)
2. Morgonsstjärnan
3. Stridshammare
4. Bastardsvärdet
5. Stridsgisel
/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Svårt att sätta siffror på... så jag bladdrar på i oordning....

Morgonstjärna... ojojoj... skall-mos... härliga beskrivning av vad som återstår av offret efter en rejäl träff....

Slagsvärd.... vad kan man säga... det funkar.... tro mig, jag har prövat många gånger (nej inte IRL)

Kroppen, dvs obeväpnad strid... även om jag måste säga att DoD-reglerna (91) inte var riktigt så bra som jag skulle vilja... De var bra, mycket bra, men jag är en smula kräsen eftersom jag pysslar med sånt på det som en del kallar fritiden och har mycket av.... vet inte vad dom jollrar om... ;P

Trästav.... ballt om den som använder den är riktigt ruskigt duktig...

Slägga är ju helt ok....

Roughnar's klo eller va-fan-den-nu-heter.... är också helt ok...

Stekpanna + Rese är ju en annan klassiker... =)

Dolk... icke att förglömma...

Kroksabel... smaskens... stiligt på något sätt

Stridshammare... skojig omväxling om inte annat

Lie... /me rädd.... dödsängel...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Personligen gillar jag naturligtvis hillebarder och pålvapen av olika typer, det är det jag är bäst på s.a.s...

I rollspel är det helt beroende på karaktären. Vissa personer bara _måste_ ha ett svärd för att kunna göra sina diciplinerade och eleganta tekniker... andra passar så mycket bättre med en elak hjälmkrossare.

Ah, det finns så många vapen att leka med, varje ger sina egna möjligheter till effektfulla manövrer...

Jag har lättare att plocka ut vapen jag _inte_ gillar: projektilvapen! Det finns inget tråkigare, förstör strider totalt. Fegt och misslyckat.
 

DragonLord

Warrior
Joined
30 Dec 2001
Messages
340
Location
Malmö/Gifu
En vapenfetishists Top 5

Top 5

1. Katana, ett vapen som är lika elegant som dödligt /images/icons/smile.gif.

2. Stridsyxa (ingenting slår känslan av att sätta en överdimensionerad yxa i en orchskalle.. hehe [skrattar galet]).

3. Stridshammare, skallar spräcktes till både höger och vänster när min dvärgiska thul(Helig Krigare naturligtvis) gick lös på fienden.

4. Hillebard, detta underbara vapen som borde bäras av varje drakonitisk paladin i Chronopia med god smak.

5. Det Höglänska Hedersvärdet från Chronopia, en gammal favorit.

Den vapenfixerade DragonLord tackar för sig för den här gången
 
Top