Nekromanti Vapenfavoriter?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Hej!Vilka är era favoritvapen? Välj typ från dem som finns med i regelboken, eller välj från andra spel (Eon kanske?) också om ni vill.Min egen lista:1. Bastardsvärd2. Kastdolk3. Kortsvärd (sånt som romarna hade)Okej, nu är det upp till er!MVHM.
 

RiotMinds

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
38
1) Spjut
2) Pilbåge
3) Tvåhandssvärd
4) Det där vapnet som dvägen Sau har i Gemini..typ tvåhandsskära eller nåt!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vilka är era favoritvapen?"

I kronologisk oordning (dvs inte i rangordning):

Ett helt vanligt bastardsvärd, ca anno domini 1300. Det är ett manligt vapen, utan att vara totalt fjantasy. Men då ska sköld, hel ringbrynja, hjälm och stridshäst ingå.

En långbåge. En sådan gör aldrig ont. Eller jo, det gör den, men på långt håll och i killen i andra änden av slagfältet. Nära den kommer en japansk dai-kyu, men måste man verkligen ha på sig de där fåniga kläderna? Jag tror faktiskt att jag föredrar Robin Hoods tights.

Medan vi ändå pratar japanska vapen så kan vi lika gärna prata japanska svärd. Men då ska de vara två - ett schysst matchande svärdspar, dvs katana och wakizashi. Återigen kommer dock en liten reservation för de fjantiga kläderna.

Mer svärd kommer, den här gången av den mer futuristiska varianten. En ljusvärja är ju trevlig, kanske inte så imponerande att hänga på väggen, men fasligt praktisk om man vill demolera en tronsal. Nu finns ju också den extralånga varianten - nu med dubbelt så mycket våld!

Sen skiter jag i om det är fantasy eller inte (ljusvärjan kan i alla fall aspirera på det), men en trevlig M-41A Pulse Rifle eller en M-56 Smart Gun är bara råsexig! Båda har sina fördelar - det M-41an förlorar i eldkraft och precision tar den igen genom sin lätthet och sin inbyggda granatkarbin. Mumma! Eller som Vasquez skulle ha sagt, "let's rock!!!"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
1. Pilbåge
2. Armborst
3. Jättestor träklubba
4. Lans
5. Gaffel
 

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
I DoD så är favvisen helt klart Trästav, finns inget coolare än att aväpna den tuffe krigaren från hans stridsyxa för att sedan slå honom medvetslös med ett rappt slag i nacken :-D
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Morgonstjärna.

Min vapenlista:

1. Morgonstjärna. Orsaker, Svarte Riddarens vapen i Döda skogen samt att det är ett vackert namn på ett dödligt vapen.

2. Slagsvärd. Orsak, tja svärd är ju alltid svärd. Slagsvärdet är ett kraftfullt vapen som även tillåter en att använda sköld. Avsaknad av en sköld vid användandet av båda händerna gör att jag inte gillar tvåhandsvapen.

3. Pilbåge. Orsak. Vem har inte viljat vara som Robin Hodd och kunnat klyva en pil med en andra pil? för att inte tala om att man vinner den sköna jungfruns hjärta./images/icons/smile.gif
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Sen skiter jag i om det är fantasy eller inte (ljusvärjan kan i alla fall aspirera på det), men en trevlig M-41A Pulse Rifle eller en M-56 Smart Gun är bara råsexig! Båda har sina fördelar - det M-41an förlorar i eldkraft och precision tar den igen genom sin lätthet och sin inbyggda granatkarbin. Mumma! Eller som Vasquez skulle ha sagt, "let's rock!!!"

<hr></blockquote>




M41A1 är rolig - men jag tycker faktiskt M41AE2 Lätt kulspruta är roligare - väger mindre, saknar granatkastaren men kan ha ett 300 skotts maggasin, utbytbar pipa... "ulimate badass". Skojjigast är nog iofs UA571-C "sentry" - om man nu kan kalla det för handvapen...

//Kalle - som är rätt förtjust i sin DE .50 AE... ...en softair kanske jag skall tillägga...
 
G

Guest

Guest
Trakoriska vapen?!

1: Patan, klavykiska duell svärdet som används på trakorien.

2: Robdopranas i hopp plock bara strids lie, hur häftigt är det inte att rusa omkring med en lie?

3:Ishani från Eon "svärd spjutet" ett vackert och dödligt vapen.

Iof har jag alldrig spelat en figur som har haft en strids lie, men nu när jag ska speleda Oraklets 4 ögon, lär mina spelare få känna av den =)
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
1. Stridsyxa - Klassiskt dvärgvapen... helst med dubbelegg
2. Trästav - Har en viss charm faktiskt /images/icons/wink.gif
3. Kastkniv - Det ultimata tjuvvapnet. Synd att de inte funkar lika bra som Thom Merrillins kastknivar.
4. Morgonstjärna - KROSSA!
5. Bastardsvärd - Klassiskt vapen som ingen kan ogilla
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
OK, let's see....

1. Knogjärnsdolk med spikar på /images/icons/devil.gif
2. Krell-Spaz (Automatarmborst /images/icons/devil.gif/images/icons/devil.gif)
3. Trästav
4. Letharion
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
1) encéphalon -Ingen motivering behövs (om det inte blev felstavat förstås...) /images/icons/laugh.gif

2) Slungan -Inte för att jag heter David, men... /images/icons/laugh.gif

3) Knytnävarna -Manligare vapen finns inte /images/icons/laugh.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mina favoriter

Min topp 3 är:

2-handsyxa
1-handsyxa + sköld
Armborst
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Blandade vapen (Kan ta tid att ladda)

Min Topp-Tio, alla kategorier, med tillhörande galleri.. *trumvirvel*


1. Kniv
Kastknivar. (Ka-Tjuck! Rakt i ansiktet..) Mitt Weapon Of Choice i favoritspelet Action Half-Life.
Stora knivar. Knivar i nutid/framtid..
Alice' Kniv:


2. Minigun
I datorspelen Syndicate och Syndicate Wars är den ju bara såååå tuff.. I Ufo: Enemy Uknown kan man ju dessutom ladda den med sprängämnen eller högantändliga ämnen.. Stort fläskigt och högljutt!


3. Stav
Stav naturell, eller med metallförstärkning eller rakblad för lite extra "punch"..

Hayyy-huuu!

4. Sprängämnen
Mycket sprängämnen, improviserade sprängämnen, högantändliga vätskor.. Wheee!


5. Stridskonst
En gång fällde den ynkliga Emma Thompson, min fanatiska japanska-vapenfetishist ett monster i Nya Mutant, och knäckte ryggen på den jäveln.. När alla andra stått och skjutit på det utan någon effekt../images/icons/grin.gif


6. Alien
Hela varelsen är ju ett vapen, så..

En riktig kick att få spela i datorspelet AvP.. Om man tycker som jag..

7. Armborst
Gärna massa små.. /images/icons/smile.gif Eller med sömnpilar i..


8. Små snabba vapen
Dubbla pistolar eller liknande.. Passar att springa runt med..


9. Predatorn's Disk
TJUFF!


10. Alla improviserade vapen
Äkta splatterkänsla med improviserade vapen! Motorsåg, heligt vatten i vattenpistoler.. Eller 3-4 taggiga piskor fasttejpade på en handväska som min rollperson svängde ihop när det började bli splatterstämning i tröska rågen.. Vapenmoddar är också härliga.. /images/icons/grin.gif


Och så ett hedersomnämnande: Alla mörka läskiga svärd som säger SVOOM SLOOURP när dom svingas.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
*plockar fram vapenlistan*

1. Huggare
2. Strådolk
Delad 3:e plats:
Mongwana (Gigant, sp?), Hjälmkrossare.

I nutid/framtid så toppar Ingram listan och sedan kommer nog lätta pistoler, kroppsvapen eller elpiskor.

/[color:448800]Han</font color=448800> som egentligen inte har något favvovapen men föredrar vapen som är lätta att gömma
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Dessa vapen!!!

Det sägs ju at pennan är mäktigare än svärdet, men i vissa situationer tror jag de flesta ändå skulle välja svärdet, och så fall vill jag personligen rekomendera Bastardsvärdet.

I scifi måste ju monofilament snaran eller piskan som den där elaka japanesen i den där Jåni Mämånik filmen, rock hårt tillsammmans med ljussablarna från Star Wars. Jag menar närstridsvapen som men verkligen kan illustrera med LJUD (zurrrrrrrrrrrrrrrrrr).

När det gäller distansvapen finns det bara två varianter som VERKLIGEN härskar.

Fantasy: Dubbelarmborst (yeees!!)

Scifi: Kastgrunkan från Rovdjuret !!! (yeehhh!!)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hey!

Rovdjurets disk? Jag SER att du inte läst mitt inlägg.. Du borde läsa det inlägg, jag har verkligen lagt ner möda på det.. /images/icons/sad.gif
 
Top