Nekromanti Vapenfärdigheterna

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Nu tror ni säkert jag hatar DoD 6, men det är så att jag kritiserar för att försöka lära mig spelet ^^

I den icke reviderade utgåvan som jag läst igenom ett antal gånger står det att ju mer man har i FV i Vapenfärdigheterna ju mer vapen inom det området kan man också hantera, dock saknar jag en tabell eller liknande för att se hur många vapen man kan hantera och om det måste va en speciell vapengrupp och så (typ svärd, klubbor, yxor m.m)

Tack i förhand =)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"I den icke reviderade utgåvan som jag läst igenom ett antal gånger står det att ju mer man har i FV i Vapenfärdigheterna ju mer vapen inom det området kan man också hantera, dock saknar jag en tabell eller liknande för att se hur många vapen man kan hantera och om det måste va en speciell vapengrupp och så (typ svärd, klubbor, yxor m.m)"

Det blir en väldigt tråkig tabell:
<table border=1><tr><td>FV</td><td>Antal vapen</td></tr><tr><td>1</td><td>1</td></tr><tr><td>2</td><td>2</td></tr><tr><td>3</td><td>3</td></tr><tr><td>4</td><td>4</td></tr><tr><td>5</td><td>5</td></tr></table>

...och så vidare.

DoD oreviderad s. 52 said:
Varje FV innebär att rollpersonen kan hantera ett vapen, till exempel stridsyxa, tvåhandssvärd eller hillebard.
Det vill säga,

<ul type="square">[*]Har du femton i FV så kan du hantera femton olika vapen (var god specificera vilka).
[*]De behöver inte tillhöra samma vapengrupp.[/list]

Det finns fyra vapenfärdigheter, närstridsvapen, projektilvapen, kastvapen och sköld. Så om du höjer Vapenfärdighet (närstridsvapen) med ett, så får du skriva upp ett närstridsvapen till som du behärskar.
 
Top