Nekromanti Vapen vi saknar

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Hmm. . . .

Jag saknar. . .

Colt M1911 (så snygg picka, jizz in my pants)

MP34 (?)

Browning Hi-Power (SAS-style)

Fyll gärna på. SMILE
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Och var är den mest brittiska av alla k-pistar, den som är ikonisk för brittiska kommandosoldater; The Sten gun? ..den kom visserligen i tjänst först 1941, men i alla fall...
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
När det gäller vapen ville vi inte överlasta och lagt fokus på det som fanns i början av kriget. Det kommer mer framöver. Colten är nice men blev vanligare i England först efter att Thompsonvapnen hade köpts in (början av 1940). Tvekade länge mellan MP34 och Thompson eftersom den brittiska Lancester k-pisten (tror 1940) var en exakt kopia. Browning HP blev också vanligare längre in i kriget. STEN är härligt dysfunktionell, men dök som sagt inte upp fören 41.Men de kommer allihop, vi lovar.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Andra vapen jag hade velat ha med men fick stävja mig (förutom colt 45, Lancester (MP34) och Browning HP):

Browning automatic shotgun
Lewis machinegun
Boys anti tank rifle
Walter PPK (kommer i fenix)

En atlatl (nytt begrepp för mig) laddad med Spear of Destiny kan vara något för riktigt stora byten.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Tvekade länge mellan MP34 och Thompson eftersom den brittiska Lancester k-pisten (tror 1940) var en exakt kopia."

Lanchester kom -41 tror jag allt. Men den var åas gjord av trä och mässing, vilket ger den estetiska fördelar.


Storuggla, smält ner och gör en tuba
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Den var ful. Riktigt ful. Tacka vet jag italienarna, de gör snyggare vapen!
Beretta modell 38! Ett bra och snyggt vapen. Och så som italien slogs kan du nog hitta ett praktiskt taget oanvänt :gremgrin:


Storuggla, bratatatatatatata!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Här är en annan cool djungelpuffra, australiensarnas inhemska Sten-variant, kallad Austen.















Annars håller jag med om att Owen mycket möjligt kan vara den fulaste kpisten i historien. Fast den lär ju ha varit effektiv och omtyckt.

/Anders
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det sägs att Austen var väldigt mycket bättre än den generellt usla STEN. Owen har lite paintball känsla över sig, fast det visste man nog inte på 40-talet.
 
Top