Nekromanti Vapen vapen vapen. Dessa verktyg av destruktion!

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Ett vapen som ju kokar ett offer är MASERN, dvs samma konstruktion som en laser fast den sänder ut mikrovågor istället. Vi hade en diskussion om dessa vapen någonstans i forumet där jag frågade om dessa vapens skillnad i skadeverkan. Som jag hade hört innan men som även Krille förklarade så bra var att dessa vapen stimulerar molekylerna så att värme uppstår och offret kokar inifrån. En ganska jobbig skadeverkan alltså eftersom det är svårt att åtgärda skadan utan att läkarvård finns nära till hands. Dessa vapen är ett av de farligaste i mitt spel just av denna anledning.

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Planetbusters...

...har ju alltid varit roliga vapen. Låt 1 kg antimateria reagera med 1 kg av sin "normala" motpart och slå ut ett land. Använd ett ton och ödelägg hela planeten. Vill man bli riktigt crazy kan man låta två svarta hål kollidera med varandra och utplåna hela solsystemet. Det kallar jag vapen :gremsmile:

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Själv är jag väldigt förtjust i Westerns vapenlistor - noggranna uppgifterom tillverkningsår och ungefär vilket antal ex som släpptes ut på marknaden adderar till spelkänslan. Både Sharp buffelbössor (med .50-.90-ammunition såklart, istället för den frökenaktiga kalibern .50-.70) och avsågade hagelbrakare tyvker jag är rätt grymma. Dessutom finns där udda och roliga vapen som t ex apacherevolvern, LeMat (både som revolver och revolverkarbin), Volcanicvapnen med sina raketkulor, Colts revolverkarbin och inte minst den legendariska Colt Buntline...

Annars har jag alltid varit svag för vapen som är opålitliga och potentiellt farliga även för brukaren, som t ex revolvergevär, flintlåsvapen (hjullåsvapen är _alldeles_ för säkra!), närstridsvapen med inslag av kedjor etc.

Fast det allra, allra coolaste vapnet är förstås den mäsnkliga kroppen, så spel med avancerade och detaljerade (dock ej nödvändigtvis realistiska) stridskonstregler har också en plats i mitt hjärta...Street Fighter, någon? Där är stridskonstmanöverlistan längre än vapenlistan i de flesta rollspel...

mvh
Örnie
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
For your information:

Dvärgkastning var en riktig sport som förbjöds i Frankrike för bara några år sedan. Och då kom det en dvärg och klagade. Hans högsta nöje var att kastas av större män..

Och i Krigarens Väg finns det ju regler för att slåss med Gúrder som tillhyggen. Yeyya!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vapennamn.

Det slår inte BFG... /images/icons/wink.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jamen, det stämmer ju!

Jag gillar också EONs lista! Snygga bilder, rätt vikter /images/icons/wink.gifvink, /images/icons/wink.gifvink, och läckra vapen. Mina spelare tröttnar aldrig på att säga "Krell-Spaz" ( /images/icons/wink.gif )


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Am2i

Påminner mig på något sätt om min rollperson till Mutant, android med dubbla ingrams. Läckert!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dwarves on fire...

I spelet Castle Falkenstein är dvärgar fullständigt immuna mot eld och hetta. En mycket mystisk tråd på en mailinglista tillägnad spelet började med att konstatera att dvärgar blir ena sjujävla brandsoldater, och utmynnade i det ultimata vapnet: The Flaming Dwarf Catapult. Denna slungar iväg dvärgar indränkta i brinnande, öh, gegga (napalmen ej uppfunnen); inte nog med att man kan återanvända ammunitionen igen om bara dvärgen hittar tillbaka till sitt artillerikompani, de kan dessutom fungera som sina egna "spotters", och eventuellt ingripa i närstrid när de väl landat.

Nightowl - vill apperopå det se värden för "The Fighting Egg" ur filmen Leif

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
YEssss! Streetfighter RULAR!

Nightowl, skall börja träna Ler Drit ;-)

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Planetbusters...

Jo du, nog är det riktiga vapen det.
Men hur hade du tänkt dig att man skulle överleva sedan själv?
iofs är det ju kul om man råkar vara enda människan kvar i solsystemet, och samtidigt är en Neo-Samuraj med en fet arsenal.
Då kan det ju vara kul med en gigantisk självmordsattack. (Ja, om det nu finns något att attackera!)

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Planetbusters...

"...har ju alltid varit roliga vapen. Låt 1 kg antimateria reagera med 1 kg av sin "normala" motpart och slå ut ett land."

Tyvärr räcker 1 kg inte så långt - det motsvarar "bara" 20-30 megaton (spränger bara en storstad - så tråkigt...).

"Använd ett ton och ödelägg hela planeten."

Knappast - men Norrland räcker det ju till!

"Vill man bli riktigt crazy kan man låta två svarta hål kollidera med varandra och utplåna hela solsystemet. Det kallar jag vapen :)"

Ta ett bara stora supermassor och du kan plocka solsystemen i närheten också (BOOM!).

Påminner om det lilla hotet som huvudpersonerna får i "Chanur's homecoming" (C.J. Cherryh). "Gör nu som jag vill annars kommer ett av mina skepp släppa ett femtons klippblock på er hemvärld... I .98 c!"

/Henrik
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag undrar iallafall: Vilket rollspel har den grymmaste vapenlistan? Favoritvapen?<p><hr></blockquote><p>
Jag tycker faktist N2 har det (speciellt efter jag fått mina händer på offensiv...)
Favoritvapen: Steyr AUG

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Mutant har i mitt tycke en underhållande vapenlista, förutsatt att man har Techno 2090. På den gamla mindre tänkande tiden när man var sådär 9-10 år och inte förstod regeltekniska detaljer med dessa förstörelsepryttlar var de riktigt skoj. Hellblazer var en favorit; den har en effekt liknande det som beskrivs i strippen/images/icons/smile.gif

Annars vill jag framhålla Kult, trots all kritik dess vapenbeskrivningar får tidigare i tråden. WA2000 med lasersikte, hålspetskulor och lite tid på sig att sikta...yummy!

Melius frangi quam flecti
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
WA2000 med lasersikte, hålspetskulor...

Vänta lite... utspelar sig inte Kult under WWII? Då hade dom fanimej inte lasersikten. Möjligen hålspets, men inte lasersikten...

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
WW2? Näe.. Nutid.

Kul föresten, jag tänkte just på andra världskriget. Till alla som spelar Half-Life: Kolla upp Day of Defeat! (Förkortas DoD. SÅ, nu var vi tillbaks på ämnet! /images/icons/wink.gif) Så UNDERBART FANTASTISKT ja UNDERBART bra! Gör dig själv en tjänst och kolla modden va?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top