Nekromanti Vapen i armarna

Eldsalamander

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
15
Location
Orsa
Jag tycker att det borde vara svårt att installera t.ex. ett hagelgevär i underarmen på grund av all muskelvävnad...armens rörelse förmåga borde begränsas nämnvärt och rollpersonen borde få ob1t6 smärtkryss när han försökte böja på armen. jag har läst tillräckligt med anatomi för att förstå att ett skjutvapen inte kan opereras in i underarmen utan att inverka på muskelaturen. Dessutom borde rekylen från ett 20 kalibers hagelgevär med avkortade pipor resultera i att vapnet slits av från fästena i underarmsbenen eller åtmindstonde orsakar smärta när man skjuter. När jag spelleder så kör jag med att vapnet måste monteras på en cybernetisk arm, det tycker jag verkar vettigare.

-"With a howling warcry , the red armoured forms of the Khorne Berzerkers charged through the smoke and flames, crashing into the Imperial Guardsmen to cut a bloody swathe of destruction."
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Nja.. man har inte så mycket muskelvävnad i den cybernetiska arm som krävs för att ha ett vapen i armen..

chrull
 

Eldsalamander

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
15
Location
Orsa
Hmm det står ingenting i regelboken om att det krävs en cybernetisk arm för implantatet.
Men när jag kör så måste man ha det och då får man inte ob1t6 smärtkryss när man skjuter. Ett sådant vapen är ju inte så osynligt om det är inopererat i en organisk arm på en smal person det måste se ut som om den personen har en stor böld på underarmen.

-"I am so lame..."
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Det SKA vara ett krav.. iaf var det det i första upplagan.. Och om man läser i beskrivningen till artificiella armar så verkar det vara ett krav.. (har bara tagit en snabbtitt dock.. kan juh ha fel.. )

chrull
 

Eldsalamander

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
15
Location
Orsa
Föresten...hur kan man spänna slagstiften på en 20 kalibers side by side hagelbössa som är inopererad i armen...tänk efter lite mer innan ni skriver saker NeoGames.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Ja.. man tar ju inte direkt en vanlig hagelbössa och kör in... så den spänns nog automatiskt med en liten grej i armen..

chrull
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Mmm, jag har alltid sett det som självklart att vapnen bara kan sättas in i en artificiel arm, men nu när jag läser texten så inser jag att man skulle kunna missuppfatta det hela om man verkligen vill. Det skulle kunna vara tydligare, men artificiel arm ÄR nog ett krav trots allt.

Devastator

General, sir... I have no division!
-General Pickett, Gettysburg
 
Top